דף הבית / חדשות 4 / "מות מרתה וסיפורים אחרים"

"מות מרתה וסיפורים אחרים"

מי ליאור

אושרית מינץ ציירת, אשת חינוך ותיקה בעבר, מתרגמת ספרים ומאמרים, הוציאה לאחרונה את ספר הבכורה שלה "מות מרתה וסיפורים אחרים", הכולל את הנובלה "מות מרתה" וארבעה סיפורים קצרים נוספים שנכתבו כולם בזרם התודעה ובהשראת חוויות ודמיון יצירתי פורה של הכותבת.
גיבורות הסיפורים נשים, הנמצאות במסע תהייה וחיפוש עצמי מורכב, הודות לתבונתן, כוח רצונן וחוסנן הנפשי הן מצליחות להגיע אל הפתרונות האמיצים והנכונים ואל התשובות שאותן חיפשו בחייהן המאתגרים ורבי התהפוכות.
הסיפור המרכזי בקובץ, הנובלה "מות מרתה", עוקב בדרך מרתקת אחר חייה המיוחדים של ניצולת שואה, המנסה בידי עמל לבנות ולהרכיב את חייה מחדש, תוך כדי תהיות על זיכרונות עבר קשים העולים וצצים במחשבותיה, זאת באמצעות עיני בתה.
כאמור, כל הסיפורים בספר בנויים בסגנון זרם התודעה. הקורא נחשף לעלילה מרתקת אבל גם מגלה הרבה על דמויות מעניינות בעלות עומק רגשי מרשים, אשר פותרות את הקונפליקטים הקשים שלהן עם החיים באומץ ובחוכמה רבה.
הסופר יואב בר חיים, חתן פרס שרת התרבות, כתב על ספרה בנימה אישית באלה המילים: "שפתך נאה וקולחת וסגנונך, המשמיע קול ייחודי, מהנה. את יוצרת היטב מצבים אנושיים המתוארים בכישרון. לדוגמה, הסיפור "עקירה", ששם את מיטיבה להציג את הסמל של שן מתפוררת כמטפורה לזוגיות מעורערת, עם רדת הגשם המשלים את התמונה, ואמנות הסיפור מובילה לתחושה הסופית שרק העקירה – הן של השן והן של הזוגיות – תהיה הפיתרון אשר יקל על הכאב. אני חש כבוד להיותי בין קוראייך הראשונים".
 

מות מרתה כריכת הספר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות