דף הבית / חדשות העיר / מהפכת התחבורה הציבורית בראשון לציון

מהפכת התחבורה הציבורית בראשון לציון

רונן דמארי

עיריית ראשון לציון גיבשה בחודשים האחרונים תכנית לשיפור וייעול התחבורה הציבורית בעיר. התכנית שיצאה לפועל החודש בשיתוף משרד התחבורה וחברות האוטובוסים הפועלות בעיר, נועדה לייעל ולשדרג בצורה משמעותית את ההתניידות בעיר ומחוצה לה ולקצר את לוחות הזמנים וזאת כחלק מהמדיניות לקידום התחבורה הציבורית שמקדמת העירייה בשנים האחרונות. עיקרי התכנית כוללים חיבור של השכונות השונות לתחנת הרכבת בעיר, גישה מהירה משכונות שונות למרכזי הבילוי והמסחר בעיר וחיבור ישיר למרכזי תעסוקה מחוץ לעיר בדגש על תל אביב. הפעימה הראשונה שהחלה החודש מביאה עמה מספר בשורות.

בסקר מקיף שערכה העירייה נמצא כי הנסיעות הבינעירוניות בשעות השיא של הבוקר הן בעיקר משכונות מרכז ומזרח העיר, כאשר היעדים העיקריים הם תל אביב מרכז ואזור האוניברסיטה. הנסיעות הנכנסות אל העיר הן בעיקר למרכז ולאזורי תעשייה ומסחר מערב. בשעות השיא אחר הצהריים הנסיעות הבינעירוניות הן בעיקר מאזורי תעשייה ומסחר מערב ומרכז העיר, כאשר היעדים העיקריים הם: חולון, בת ים ורחובות. הנסיעות הנכנסות אל העיר בשעות הללו הן בעיקר ממוקדי תעסוקה במטרופולין: קרית אריה, אזור קניון איילון, מרכז תל אביב ואזור התעשייה בחולון.

התכנית החדשה תיתן מענה לצרכי התושבים וכוללת הגברת תדירות הקווים, שיפור מסלול הנסיעה, הארכת שעות פעילות והוספת תחנות יציאה לקווים קיימים. בנוסף, יתווספו קווים חדשים, ביניהם קווים בינעירוניים מהירים אל מוקדי הביקוש המרכזיים במטרופולין תל אביב ופתח תקווה. בעירייה אומרים כי שיפור מערך התחבורה הציבורית בעיר הוא צו השעה. כל תושב שיוצא מהעיר בבוקר וחוזר אליה אחר הצהריים מבין שמשהו חייב להשתנות והתכנית החדשה נועדה לתת פתרון לצרכי התושבים. ראשון לציון מובילה ומקדמת את המגמה של תעדוף נסיעות בתחבורה ציבורית על מנת להקל על העומס בכבישים ולשמור על איכות הסביבה.

צילום: באדיבות העירייה

 

הפעלת קו 1 (חברת קווים) –שירות ישיר מתחנת רכבת ראשונים לתחנת הרכבת באר יעקב ולעיר באר יעקב. כזכור, לאור החלטת משרד התחבורה ורכבת ישראל לבטל את קו הרכבת הישיר מתחנת ראשונים לתל אביב, נאלצים הנוסעים לרדת בתחנת הרכבת בלוד ולהמתין לרכבת המשך לתל אביב.

קו זה מעניק לתושבים אפשרות נוספת להגיע מתחנת הרכבת ראשונים ועד לתחנות הרכבת בתל אביב.

 

קו 15 (חברת אגד) – יחליף את קו 10 הקיים ויהווה קו עורקי שיחצה את העיר ממזרח למערב במסלול ישיר. הקו יתחיל בתחנת הרכבת ראשונים, דרך מזרח ומרכז העיר, אזור התעשייה המערבי, תחנת הרכבת משה דיין ושכונות מערב העיר. תדירות הקו ושעות הפעילות שופרו לעומת קו 10 תוך הוספת 52 נסיעות יומיות.

 

קו 11 (חברת אגד) – קו מרכזי המספק קשר בין שכונות מרכזיות לאזור התעשייה המערבי. הקו יתוגבר והוארכה פעילותו תוך תוספת של 25 נסיעות יומיות.

 

הקווים העירוניים 14 ,17 (חברת אגד) – הוארכו שעות הפעילות של הקווים והם יופעלו עד לשעה 23:40 במקום 20:30. קו 14 מאזור התעשייה במזרח העיר ועד לאזור התעשייה במערב העיר תוך מעבר במרכז העיר. קו 17 מנחלת יהודה ועד לאזור התעשייה במערב העיר תוך מעבר במרכז העיר.

 

קו 7 – שינוי צי הרכב מאוטובוסים למיניבוסים כך שתתאפשר כניסת הקו לשכונת נחלת יהודה, כמו כן יתארך המסלול לאזור התעשייה הישן. כזכור, הקו היה עובר ברחוב השניים בצפון שכונת נחלת יהודה, אולם בשל הרחוב הצר והקושי של האוטובוס לעבור, עבר הקו לרחוב דרומי יותר. המעבר למיניבוס נועד כדי לפתור את הקושי בעבירות.

 

קו 138 – קו מיהוד לקניון הזהב, לאור פניות הציבור וביקושים בקו תתוגבר משמעותית פעילות הקו. השינויים יכנסו לתוקף במהלך חודש דצמבר 2018.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות