דף הבית / חדשות העיר / מאריכים את שעות שהיית בני הנוער בגנים הציבוריים

מאריכים את שעות שהיית בני הנוער בגנים הציבוריים

מי ליאור

מדי שנה בחודשי הקיץ חלה עלייה במספר הפניות למוקד העירוני, בגין הפרעת בני נוער בגנים הציבוריים.  על מנת למגר את התופעה, יצאה לדרך יוזמה של החברה לביטחון בשיתוף פרלמנט הנוער אשר במסגרתה הוקצו 27 אתרים המרוחקים מבנייני מגורים, בהם יוכלו הצעירים לשהות עד השעות המאוחרות. בעירייה מציינים כי בשנתיים האחרונות הפרויקט הוכיח את עצמו ונתוני המוקד העירוני הצביעו על ירידה של 26.5% בפניות תושבים בנושא הפרעת נערים בגינות ציבוריות בהשוואה לשנה קודמת. על כן הוחלט להמשיך את הפרויקט גם השנה ואף להרחיבה ב-15 גינות ואתרים המרוחקים מבנייני מגורים.

יו"ר פרלמנט הנוער, אופיר חזן: "הפרויקט הזה התחיל מצורך של הנוער לאתר מקומות שאפשר להיות בהם בלילות בלי לקבל קנסות, בלי להפריע לציבור ובלי להוציא כסף על נסיעות למקומות מרוחקים. לנוער בראשון לציון יש אפשרות ליהנות ממקום בילוי מואר וקרוב לבית".

כידוע, בגינות הציבוריות ברחבי העיר ישנו איסור על שהייה לאחר השעה 23:00 בערב וזאת על מנת למנוע התכנסות, בדרך כלל של צעירים ובני נוער, שמפריעה לשכנים ומהווה מטרד. במסגרת היוזמה יוארכו שעות השהות בחופשות ובסופי שבוע בעשרות אתרים ציבוריים מוארים אשר מרוחקים מסביבת מגורים,  על מנת לאפשר לבני הנוער אלטרנטיבה חלופית וקרובה למקום מגוריהם לגינות הציבוריות. במרבית האתרים לא תהיה כלל הגבלה על השהות במתחם ובחלק קטן מהאתרים ניתן יהיה להאריך את השהות עד השעה 2:00 לפנות בוקר.

היוזמה יצאה לדרך לאחר שבמסגרת יום חילופי שלטון שקידם אגף הנוער והצעירים לפני כשנה וחצי, הציעה העירייה מפרלמנט הנוער להעלות שלושה נושאים בוערים לשיח מול הנהלת העיר. אחד הנושאים עסק בהארכת שעות השהייה בגינות הציבוריות ומגרשי הספורט בהתאם לסקר שערכו ברחבי העיר. בעקבות כך, ניתנה הנחייה למפות את כלל הגינות ומגרשי הספורט בעיר בשיתוף פרלמנט הנוער, ולאתר מקומות שאינם מהווים מטרד. נציגי הפרלמנט נפגשו עם מפקד תחנת משטרת ראשון לציון ומנכ"ל החברה לבטחון, מוטי נחמני והרשימה גובשה. בנוסף הוחלט להציב שילוט ראוי ובהם ההוראות החדשות המאפשרות לבני הנוער לשהות עד מאוחר באזורים שנקבעו בחופשות ובסופי השבוע.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות