דף הבית / חדשות העיר / לקראת תפילות ערב ראש השנה: הושלם שימור בית הכנסת הגדול

לקראת תפילות ערב ראש השנה: הושלם שימור בית הכנסת הגדול

רונן דמארי

חג שמח. ראש השנה 2017 יהיה מיוחד במינו לתושבי ראשון לציון בכלל ולמתפללי בית הכנסת הגדול וההיסטורי בפרט. אחד מהסמלים המובהקים של המושבה יפתח שעריו לאחר השלמת אחת מעבודות השחזור הרגישות, המורכבות והארוכות שידעה העיר ראשון לציון. לאור מורכבות העבודות והשאיפה לאפשר כמה שניתן את המשך הפעילות בבית הכנסת, חולקו העבודות לשלושה שלבים, כאשר השלב הראשון החל בסוף 2012  עם הכנת תיק תיעוד מיוחד בן מאה עמודים ועבודות שיחזור ושימור חלקו החיצוני של המבנה. חלק ב' בעבודות יועד לפיתוח סביב המבנה ושלב ג' שכאמור הושלם עתה, התמקד בעבודות הפנים של בית הכנסת והן כוללות החלפת כל מערכת החשמל, טיח ותקרות. כמו כן גם החלפת ושיקום רצפת העץ הקיימת, המדרגות והגלריה. כמו כן, במסגרת הצורך להתאים את המבנה לתקנות הנגישות, תותקן בקרוב מעלית חיצונית. סך הכל השקיעה העירייה, באמצעות החברה הכלכלית שהובילה את הפרויקט בראשות ניצן פלג, כחמישה מיליון שקלים.
בית הכנסת הגדול הוקם בין השנים 1885 ל-1889 על ידי מייסדי ראשון לציון והיה לאחד המבנים המפוארים במושבה הקטנה ומרכז חברתי למתיישביה. זוהי עבודת השחזור המקיפה והרחבה ביותר מאז שבית הכנסת הוקם. בית הכנסת כולל שלוש קומות – קומת מרתף בשטח של כ- 150 מ"ר, בשני מפלסים, קומת קרקע בשטח של כ-  230 מ"ר וקומת גלריה (עזרת נשים) בשטח של כ- 130 מ"ר.
ראש העירייה, דב צור, שילדותו עברה בצלו של בית הכנסת המפורסם, אמר: "ערב ראש השנה אנחנו משלימים את שימור בית הכנסת הגדול וההיסטורי של העיר. עבורי, כמי שגדל ברחוב נחמה, ממש מאחורי בית הכנסת, המקום הזה הוא סמל לראשון לציון המושבה. אני גאה שבמשמרת שלי זכיתי להחזיר אותו לזוהרו ותפארתו. אני מבקש להודות לחברה הכלכלית על העבודה המרשימה. שנה טובה לכולנו".
צילום אווירי: אלי גוטליב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות