דף הבית / חדשות 4 / "ליאור שבתאי מסמל עבורנו גיבור אמיתי"

"ליאור שבתאי מסמל עבורנו גיבור אמיתי"

מי ליאור

לפני תשע שנים אימץ בית הספר בלקינד לחינוך מיוחד את משפחתו של ליאור שבתאי ז"ל, שריונר, שנפל בלבנון לפני 21 שנים. המהלך החל כאשר מנהלת בית הספר החליטה על אימוץ בני המשפחה, לאחר שהתוודעה לאם השכולה פרחיה, שחינכה כגננת את אחד מבניה.
מנהלת בית הספר אסנת יעקובוב מספרת: "הפקנו אלבום שהכיל את תולדות חייו, העלנו מצגת לאתר בית הספר. בנוסף אנו מקיימים שיחות עם התלמידים עליו ואודותיו בשיעורי מורשת. ביום השנה לזכרו פוקדת קבוצת תלמידים מכיתת הבוגרים של בית הספר את האנדרטה לזכרו בגן ליאור, הסמוך לשכונת מגוריו בשיכון המזרח, לא לפני שהם מכינים עוגיות שאפו במטבח הלימודי של בית הספר. זאת לבד מקיום טקס מיוחד לזכרו ביום הזיכרון לחללי צה"ל, בו משתתפים כלל התלמידים. בטקס שנערך בבית הספר מספרים התלמידים על חייו ומותו של ליאור, ובין היתר משתפים את עמיתיהם באהבתם והערצתם את ליאור אף שלא הכירו אותו אישית.
יעקובוב אמרה עוד כי זו זכות גדולה עבור בית הספר לקחת חלק בתהליך הנצחה כה משמעותי תהליך אשר מאפשר בין היתר ללמוד ולהבין את המשמעות של יום הזיכרון לחללי צהל, קל וחומר לתלמידים בחינוך המיוחד".
אמו של ליאור, פרחיה: "אין ספק כי זו מחווה מרגשת ואנו מודים מאד למנהלת ולצוות בית הספר על שימור מורשתו של בננו ליאור בדרך כל כך מכובדת ונוגעת ללב".
סמל שבתאי ליאור, יליד ראשל"צ 24.9.1977, בנם של פרחיה ובנימין, היה אח בכור לאופיר וטמיר. ב- 28 בפברואר 1997 נהרג ליאור במלחמה מול מחבל יחידת עלית של חיזבאללה, שהייתה בדרכה לכבוש את מוצב דלעת. ליאור עמד חשוף בצריח תוך שהוא משליך רימונים ויורה לעבר המחבלים, טיל פאגוט שנורה מכפר סמוך פגע בו והוא נהרג במקום. ליאור וצוות הטנק קבלו צל"ש מאלוף פקוד הצפון, עמירם לוין על גילוי מקצועיות, דבקות במשימה, נחישות וקור רוח בקרב עם המחבלים. בנימוקים להענקת הצל"ש נכתב: "סמל שבתאי ליאור ז"ל טען בצוות הטנק, אשר הסתער אל האויב מספר פעמים בלילה, פגע והרג בו. בבוקר שלמחרת לאחר שנתגלה אויב נוסף הצוות הסתער שנית, במהלך הקרב נפגע הטנק וסמל ליאור נהרג".

ליאור שבתאי ז"ל.
ליאור שבתאי ז"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות