דף הבית / חדשות העיר / "לזכור את העבר כדי להמשיך קדימה"

"לזכור את העבר כדי להמשיך קדימה"

מי ליאור

בשבוע שעבר הקדישה חטיבת הביניים מקיף י"ב "המעיין" יום מיוחד, במסגרתו התכנסו ניצולי שואה מאוניית המעפילים "אקסודוס" ("יציאת אירופה"), כשהם מלווים בבני ובנות הדור השני ובתלמידי בית הספר. כך עשו לציון חגיגות 70 השנים לעצמאות מדינת ישראל ו- 70 שנים לסיפור גירושם מאדמת הארץ, לאחר שהצליחו במאבק על החיים ושרדו את אימו השואה.
בחלקו הראשון של היום, חשפו ניצולי השואה ובני ובנות הדור השני את סיפורם האישי בכיתות הלימוד, מתוך כוונה לחזק את המסר החשוב להם מכל "לזכור את העבר כדי להמשיך קדימה".
מרים (מרתה) קליימן, אחת מניצולות האוניה אקסודוס, שהרצתה בפני התלמידים, ריתקה אותם בסיפורה האישי כשנקלעה כילדה יתומה בת שמונה במציאות הזויה, במהלכה שרדה בקושי רב את השואה ונאלצה להילחם ולשרוד את העלייה לארץ.
קליימן תיארה כיצד עלתה בגפה על ה"אקסודוס", הובלה בה במשך שלושה חודשים, במסע קשה ומפרך במהלכו ידעה רעב, תנאי דוחק וצפיפות, פחדים וחששות. אך ניצחונה בכך שהקימה משפחה במדינת היהודים, והפכה לאם לשניים וסבתא לשישה נכדים.
שיאו של היום, שכאמור קשר עבר להווה היה כשהתלמידים ואורחיהם התנסו ב"חדר בריחה", שהתבסס רובו ככולו על אוניית המעפילים אקסודוס."חדר הבריחה" שהוקם במתחם בית הספר על ידי התלמידים כלל חידות, תמונות וקטעי עיתונות מהתקופה היסטורית.
מנהלת חטיבת הביניים, שרית סטילקול, בתו של שלמה גורן תושב העיר וניצול שואה מספינת "אקסודוס", הודתה בסיכום היום לניצולים, לבנות ובני הדור השני, לתלמידים ולצוות בית הספר על מה שהיא כינתה "הגשמת חלום". סטילקול: "הנושא קרוב לליבי במיוחד מאחר שאבי היה אחד מילדי אקסודוס. במסגרת חגיגות שבעים שנה למדינה, מצאתי חשיבות רבה במפגש של בני הדור הצעיר עם סיפור עמידתם האיתנה של המעפילים, ניצולי השואה, על ה"אקסודוס", שכן הם היוו נדבך חשוב בהקמת מדינת ישראל".

צילום: באדיבות בית הספר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות