דף הבית / חדשות העיר / "להתנהל בצורה אנושית וראויה"

"להתנהל בצורה אנושית וראויה"

רונן דמארי

בהצעתו מציין חבר המועצה אבי חיים בין היתר: "בשבוע שעבר הגיעה למשרדי תושבת העיר, נכה המתניידת בכיסא גלגלים, וזאת על מנת שאסייע לה בעניין חוב שנצבר לטובת העירייה ואשר בגינו החלו הליכים משפטיים ואף הוטל עיקול על חשבון הבנק שלה.

משיחה שקיימתי עם הגברת, עולה כי העיקול עצר את התנהלות חייה ובין היתר הביא לחוסר אפשרות לרכוש תרופות הדרושות לה בשל מחלתה.

אני סבור כי נוכח העובדה כי במחשבי העירייה קיים רישום אודות הנכות וכן פרטים רלוונטיים אחרים, ראוי כי מקרים בהם התושב החייב הינו בעל נכות של 100 אחוז. ולעניות דעתי גם ביחס לקשישים נתמכי רווחה, לא תותר נקיטת הליכים אלא לאחר קבלת עמדת מחלקת הרווחה בעירייה.

אציין כי אינני רואה תרומה צומחת לעירייה מנקיטת אמצעים כנגד אוכלוסיות מוחלשות, שכן העצמת הקושי שלהם ממכבידה על מערך הרווחה וממילא הליכים אלה אינם מביאים הכנסה לעירייה שכן אותם תושבים נמצאים במצב קשה.

לפיכך, אני סבור כי יש להעלות את הנושא לדיון ולשקול בכובד ראש את האפשרות להתנהל בצורה אנושית וראויה במקרים הרלוונטיים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "ראשית נבהיר, עיריית ראשון לציון לא מעוניינת להגיע לגביית חוב באמצעות עיקול. למעשה זהו הצעד האחרון שנעשה בלית ברירה ולאחר שהחייב לא נענה להתראות חוזרות ונשנות ובקשות להגיע ולהסדיר את חובו במלוא הרגישות וההגינות. נזכיר עוד כי בידי כל תושב הזכות להגיש בקשה, בכל שנה, להנחה בארנונה וזאת על רקע מצב סוציו אקונומי או קשיים אחרים ובקשה זו תידון בפני ועדת ההנחות של העירייה".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות