דף הבית / חדשות העיר / להקת הריקוד מ"אשכולות" הופיעה בפסטיבל כרמיאל

להקת הריקוד מ"אשכולות" הופיעה בפסטיבל כרמיאל

זו הפעם הראשונה בתולדות פסטיבל המחול המפורסם, שנוסד לפני 30 שנה, שהופיעה להקת ריקוד משולבת ילדים עם מוגבלויות וילדים ללא מוגבלויות. סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי: "מרגש לראות את האחווה, הרעות והחיבור בין הילדים"

מי ליאור

 

פסטיבל המחול בכרמיאל שהתקיים השבוע, ציין 30 שנה להיווסדו בכמאה מופעים ואירועים ובהשתתפות כעשרת אלפים רקדנים מהארץ ומהעולם. בין כל האירועים, בלט וריגש במיוחד מופע של להקת ריקוד מבית ספר אשכולות מראשון לציון. בלהקה המונה 28 ילדים בכיתות א' עד ו', רוקדים אלו לצד אלו ילדים עם מוגבלויות וילדים ללא מוגבלויות.
יו"ר סניף עמותת איל"ן בראשון לציון, שמעון קינן, שתומך ומלווה את הלהקה מקרוב, פנה למנהל האומנותי של הפסטיבל, שלמה ממן, והציע לו שהלהקה תשתלב באירועי הפסטיבל. לשמחתו הוא נעתר מיד לפנייה כשנוכח בכישרונם הרב של הילדים ומהשילוב החברתי המרגש והמיוחד.  "בזכות הלהקה של בית הספר בה תומכת עמותת איל"ן, הילדים מכירים אחד את השני, את הקשיים, החוזקות היכולות והגבולות האחד של השני. הדאגה ההדדית שלהם באותו היום ובכלל, הקשר שיש ביניהם- זה אחד מהדברים המרגשים ביותר", סיפר קינן.
עיריית ראשון לציון תומכת ומלווה מדי שנה את פעילות עמותת איל"ן. סגן ראש העירייה ומחזיק תיק שילוב חברתי, מוטי עג'מי, אמר: "מרגש לראות את תלמידי העיר לוקחים חלק בפסטיבל זה, מרגש לא פחות לראות את האחווה, הרעות והחיבור בין הילדים. אני משוכנע שנשמע עליהם עוד רבות בעתיד".
מייסדת ומנהלת הלהקה, מרטין רויך, סיכמה: "הילדים היו מאוד נרגשים ורקדו כהרגלם בצורה יוצאת מן הכלל לצלילי השיר "זה טוב שיש חברים". לא נשארה עין אחת יבשה בקהל".
עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים)  מטפל באלפי ילדים ובוגרים עם מוגבלויות פיזיות הסובלים מנכויות פיזיות מוטוריות וממחלות שריר ועצב שונות כגון שיתוק ילדים, שיתוק מוחין, ניוון שרירים ופגיעות נוספות. הטיפול נעשה באמצעות 40 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ ו-30 מוסדות בהם מוסדות חינוך (גני ילדים ובתי ספר), מרכזי יום, מרכזי שיקום ותעסוקה, מרכזי ספורט, מעונות מגורים, ועוד. איל"ן מקיים פעילויות שיקום ורווחה נרחבות וכן פעולות העשרה, חברה ותרבות המיועדות לנכים בכל הגילאים. ובנוסף מגיש סיוע פרטני לנכה ולבני משפחתו ברכישת אביזרי שיקום וציוד עזר חיוני. בשנת 2010 זכה ארגון איל"ן בפרס ישראל על תרומתו לחברה ולמדינה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות