דף הבית / חדשות העיר / "לא רוצים את האשפה של ערים אחרות"

"לא רוצים את האשפה של ערים אחרות"

רונן דמארי

 
השר אלקין הגיע בהזמנתו של סגן ראש העיר, יוסי חממי שאירח אותו לאחר מכן בלשכתו ויצא עמו לסיור בעיר. העירייה בראשות צור, מתנגדת ליוזמת המשרד לאור העובדה שבכוונתה להקים מתקן מחזור עירוני.
סיבה נוספת להתנגדות היא העובדה שהשפד"ן כבר ממוקם בתחומי העיר ולכן צור מבקש להימנע ממתקן נוסף, שלא יספק מענה בלעדי לתושבי ראשון לציון וימוקם בעיר.
חממי אמר השבוע ל"גל גפן": "עיקר הביקור של השר הוא סביב החלטת מדינה להקים מתקן מחזור אשפה ארצי, כולל טיפול בפסולת מוצקה ואורגנית בעיר.
הרעיון של המשרד להגנת הסביבה להקים כמה מפעלים כאלו שישרתו מספר אזוריים, כאשר אחד מהמפעלים האזוריים יוקם בראשון לציון. אנחנו כעירייה הכנו תוכנית להקמת מפעל כזה, מאוד משוכלל, בשיטה דומה. אני יודע שעיריית תל אביב, חולון ובת ים לא רוצות להשתמש במפעל הארצי, אם לא ישתמשו למה להקים מפעל שנשקיע בו 300 מיליון, יצטרכו להבטיח לו פסולת, יביאו מאזור הדרום, אז אנחנו מתנגדים עקרונית לשני הדברים: שלא תגיע פסולת מערים אחרות ושאם יהיה לנו מתקן משלנו, למה להקים עוד אחד?".
-איך הגיב השר להסברים שלכם?
"השר הגיע עם הצוות המקצועי, כולל מנכ"ל משרד הגנת הסביבה והם אמרו שיבדקו את הטענות שלנו ויבדקו אם יש צורך בהליך הקמת המפעל שאותו הם מתכננים בעיר. אם אנחנו משקיעים 300 מיליון שקלים לצורך הקמת המפעל של ראשון לציון, אז מדוע להשקיע עוד 700 מיליון שקלים במפעל שישרת את האזור ולהביא לעיר אשפה מאזורים מרוחקים? הודעתי לשר שנציגי העיר ראשון לציון מתנגדים בכל תוקף להקמת מפעל מחזור בנוסף לשפד"ן. אנחנו לא ניתן שראשון תהיה שק החבטות של האזור ושכל מתקן ביוב ואשפה יוקם כאן. מספיק לנו השפד"ן".
 
 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות