דף הבית / חדשות העיר / כנס לזכרו של הרב הספרדי הראשון בראשון לציון

כנס לזכרו של הרב הספרדי הראשון בראשון לציון

רונן דמארי

השבוע נערך במרכז דהאן למורשת יהדות המזרח, כנס לציון יום השנה לפטירת הרב דוד חיים הלוי זצ"ל – רבה הספרדי הראשון של העיר ראשון לציון, בארגונו של תושב העיר וראש מרכז דהאן ויו"ר ברית יוצאי מרוקו בישראל, ד"ר שמעון אוחיון.
בכנס השתתפו הרב הראשי לישראל הרב לאו, עו"ד רמי בובליל, ראש אגף מורשת במשרד החינוך יובל אוליבסטון, פרופ' אבי שגיא, פרופ' ידידיה שטרן והרב אחיה שלמה אמיתי.
אוחיון: "מרכז דהאן שמח להציג כנס העוסק באחת הדמויות היצירתיות במאה ה- 20, דמות שהשאירה לנו מורשת ספרותית עשירה בהלכה ובהגות והייתה דמות מרכזית בשיח ההלכתי בישראל במשך 50 שנה. הרב התמודד עם אתגרים של הקיום היהודי- ישראלי בימינו, כגון: היחס למדינה דמוקרטית שאינה מדינת הלכה, היחס לגויים, מעמד פוליטי של נשים – כל זה תוך שהרב מציג גישה דינאמית וחדשנית, בעלת פתיחות הלכתית".
הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו סיפר כי "לפני 22 שנים שהוכתרתי כרבה הראשי של העיר מודיעין, שלחתי בדואר מספר הזמנות לכמה אישים, לא העליתי בדעתי שיגיעו. כאשר התחיל מעמד ההכתרה ראיתי את הרב חיים דוד הלוי בין יושבי הקהל – מקרה זה מתאים בדיוק לצניעותו של הרב הלוי".

ד"ר אוחיון והרב לאו
צילום: פלג לוי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות