דף הבית / חדשות העיר / כד נדיר נתרם לאוסף המוזיאון

כד נדיר נתרם לאוסף המוזיאון

מי ליאור

חוה סמואל הייתה חלוצת אמני הקרמיקה בישראל וממייסדי אגודת אמני הקרמיקה בישראל שהמפעל הייחודי שלה ושל אחותה אדית הווה אבן שואבת לשוחרי הקרמיקה והאמנות בראשל"צ ובארץ. בשנת 1934, הקימה חוה סמואל את בית המלאכה לקרמיקה "כד וספל" בראשל"צ. עבודותיה כללו מגוון רחב של כלי חרס העשויים בטכניקות קרמיות שונות. בין הפריטים שעוצבו ב"כד וספל", דמויות קרמיקה מזוגגת היצוקות בתבניות שעיצבה סמואל. דמויות אלו מאופיינות במוטיבים יהודיים או מזרחיים וכוללות דמויות של מנגנים, דמויות מזרחיות ודמויות מן המסורת היהודית. בנוסף, עיצבה סמואל כלים שונים ועליהם עיטור בסגנון מוטיבים ארץ ישראליים. חוה סמואל עסקה גם בציור ואף עיטרה ספרי ילדים.
על עבודות הנמצאות על גבי מבני ציבור שיצרה; תבליטי המזלות (1948) עבור מבנה משכנה הראשון של כנסת ישראל מיד לאחר הקמת המדינה, "קולנוע קסם" בתל אביב-יפו, קיר קרמיקה (1965) עבור בית העם במושב סתריה, קיר קרמיקה בבית יד לבנים בראשון לציון וכן קירות קרמיקה על גבי בית הפועלים ברחובות ועל גבי בנק לאומי ברחובות (1973), כמו כן יצירתה מעטרת את הכניסה למרתף יקב כרמל מזרחי בעיר.
בשנת 1979 נסגר "כד וספל" וסמואל עברה להתגורר ברמת גן. היא נפטרה בשנת 1989.
הכד המקורי נתרם למוזיאון על ידי יו"ר עמותת הידידים של המוזיאון, עו"ד יניב עצמון, נינה של הסופרת נחמה פוחצ'בסקי. תרומתו של הכד הנדיר מצטרפת לתרומות הנוספות של בני משפחת פוחצ'בסקי לאורך השנים, המעשירים את האוצרות ההיסטוריים של המוזיאון.
המוזיאון ממשיך גם בימים אלו להעשיר את אוספיו במסגרת מהמיזם "מוציאים היסטוריה". לתרומות ניתן לאפרת הברמן, מנהלת האוספים [email protected]

 

צילום: באדיבות המוזיאון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות