דף הבית / חדשות העיר / "כדאי להיבדק" נשרטתם על ידי חתול והחום עולה?

"כדאי להיבדק" נשרטתם על ידי חתול והחום עולה?

השירות הווטרינרי העירוני מפרסם מקרה של תושב העיר שנשרט על ידי חתול ואיבד את הראייה בעין אחת

מי ליאור

תושב העיר, אוהב ומגדל בעלי חיים ותיק, התעורר בוקר אחד לפני מספר שבועות ונחרד לגלות כי אינו רואה בעין ימין. מבוהל, נסע מידית לבית החולים איכילוב, שם אושפז במחלקת העיניים. בבדיקות שביצע הצוות הרפואי אבחנו בעינו פגיעה דלקתית בכלי הדם של ראש עצב הראיה (neuroretinitis) ובודדו בדמו נוגדנים לחיידק בשם "ברטונלה הנזלה" (Bartonella henselae). הרופאים חדי האבחנה שאלו אותו, בין היתר, האם נשרט או ננשך על ידי חתול. אז נזכר התושב שלפני שבועיים הוא שיחק מחוץ לביתו עם גורי חתולי רחוב ואחד מהם שרט אותו תוך כדי משחק. את השריטה הוא אומנם שטף וחיטא אך לא היה מודע לכך שלמעשה הוא נדבק במחלה השכיחה והקלה, בדרך כלל, שנקראת "מחלת שריטת החתול". בשירות הווטרינרי העירוני מביאים את המקרה לפרסום ומזהירים: נשרטתם על ידי חתול, אל תהיו שאננים. יש לשטוף ולחטא היטב את האזור הפגוע. לרוב לא תיווצר שום מחלה. אך במידה וחום הגוף עולה יש לגשת לרופא המשפחה ולעדכן אותו לגבי הנשיכה או השריטה. ויש גם טיפול מונע. אם יש לכם חתולים בבית, הקפידו על טיפול מונע רציף וסדיר לפרעושים שמצמצם משמעותית את הסבירות שהחתול יהיה נשא של החיידק.
מחלת שריטת החתול Cat-scratch disease (CSD) היא בדרך כלל מחלה קלה יחסית, אשר עלולה להיגרם בעקבות שריטת או נשיכת חתולים, ובעיקר בחתולים עם נגיעות גבוהה בפרעושים (כמו חתולי רחוב). חתולים יכולים להיות נשאים של החיידק "ברטונלה הנזלה", אשר מועבר להם על ידי פרעושים.
לעיתים נגרמת מחלה בצורתה הקלה שבאה לידי ביטוי בשלפוחית או הזדהמות באזור השריטה ובסימנים דמויי שפעת כמו חום גוף שעולה מעט, כאבי שרירים ותחושה כללית לא טובה. כך למשל, אותו תושב העיר שנשרט על ידי חתול, חש ברע ואפילו עלה לו קצת החום, אך הוא לא ייחס לזה כל חשיבות ובהחלט לא קישר את זה לשריטת החתול הקטנטנה. יש לציין כי ישנם גם סימפטומים נדירים יותר של המחלה הכוללים, בין היתר, פגיעה עינית ומחלת חום הכוללת גם הגדלת בלוטות לימפה באזורי גוף שונים.
סוף טוב, הכל טוב. הצוות הרפואי בבית החולים איכילוב שכאמור שאלו את השאלות הנכונות והצליחו לאבחן במהירות את מקור הפגיעה בעין, טיפלו בתושב באנטיביוטיקה שצמצמה את הבצקת בבסיס עצב הראיה והוא שב לראות בעינו.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות