דף הבית / חדשות העיר / "כבירי אינו פושט רגל"

"כבירי אינו פושט רגל"

לאחר שכבר היינו משוכנעים שפרויקט האצטדיון בבת-ים לא ייצא אל הפועל משום עזיבתו של זוכה המכרז, אמיר כבירי, את קבוצתו בדימוס, הפועל תל אביב, שעבורה הוא התכוון להוביל ולהוציא את הפועל את הפרויקט, התבשרנו באחרונה- כפי שפורסם ב"גל-גפן" בשבוע שעבר- על פגישת עבודה בהשתתפות ראש העירייה יוסי בכר, איש העסקים כבירי ובכירים מחברת הבניה הסינית CMEC, שעתידה לבנות את האצטדיון המתוכנן בעיר. עבור CMEC, מהמובילות בחברות התשתיות בסין, זהו הביקור השלישי שנציגיה מקיימים בבת-ים לקראת הקמתו של הפרויקט.
כזכור, פרויקט האצטדיון בבת-ים יצא לדרך באפריל 2016, לאחר שבמכרז להקמתו זכתה חברת סופרמטיסט גרופ בע"מ ובמסגרתו תבנה החברה ותפעיל קומפלקס לספורט, תעסוקה, בילוי ומסחר, שימוקם ברחובות הקוממיות ודרך מנחם בגין בבת-ים. במרכזו של המתחם יעמוד אצטדיון חדש המיועד למשחקי ליגת העל, משחקים בינלאומיים וכן לאירוח מופעים. חברת סופרמטיסט גרופ בע״מ תקים ותתפעל את האצטדיון לפרק זמן של 299 חודשים, כשלאחר מכן תעביר החברה את ניהול האצטדיון וכן את שטחי המסחר והפנאי לעיריית בת-ים.
שוחחנו השבוע עם גורם בכיר בעיריית בת-ים בניסיון להבין האם כבירי עדיין בעל יכולות כלכלית מתאימות, לאחר שקבוצתו הלכה לפירוק ואם כן, איך יעמוד בתנאי שהוצב בראשית המכרז, לפיו "המשקיעים/יזמים חייבים להיות בעלי או קשורים לקבוצת כדורגל מליגת העל"?
אותו גורם מסר ל"גל-גפן" את הדברים הבאים: "ראשית, אנשים מקשקשים בכל מיני מקומות שכבירי הוא פושט רגל וזה ממש לא נכון, שלא לומר שקר. כבירי הפסיד הרבה כספים בהפועל תל אביב, הרבה מהם היו חובות עבר של בעלים קודמים– חובות שצצו בדרך, והכל בתוך זמן מאוד קצר וככל הנראה הופעלו עליו לחצים לעזוב את המועדון. וגם אם יש לו ערבויות אישיות אותן הוא מחויב לשלם, זה עדיין לא הופך אותו לחדל פרעון. מה שכן, ברגע שכבירי עזב את הפועל, אכן הופר התנאי של 'חיבור למועדון כדורגל בליגת העל', אבל מאחר והדבר קרה באופן בלתי מתוכנן ומאחר ועדיין יתכן חיבור עם קבוצה מליגת העל בהמשך, לא אנחנו ולא משרד הפנים סברנו שהנסיבות החדשות מחייבות את ביטול המכרז".

בתמונה: "הנסיבות לא מחייבות את ביטול המכרז". בכר, כבירי ונציגי החברה הסינית (צילום: דוברות העירייה)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות