דף הבית / חדשות העיר / ישראלים ואמריקאים בביקור באתיופיה

ישראלים ואמריקאים בביקור באתיופיה

רונן דמארי

ראשון לציון מחזקת את קשריה עם עריה התאומות. לאחרונה התקיים ביקור יוצא דופן של ישראלים ואמריקאים מקהילת מטרו ווסט בניו ג'רזי, העיר התאומה של ראשון לציון, בעיר גונדר באתיופיה, עיר תאומה נוספת לראשון לציון. קשרים חובקי עולם אלו לא מסתיימים בביקורי נימוסים הדדיים אלא עמוק בתוך הקהילות. המשלחת אורגנה על ידי המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, המפעיל את תוכנית "עצמאות פלוס" העוסקת בחינוך לאוריינות. התוכנית פועלת בשלושה בתי ספר בעיר: ויתקין, סיני ואיתמר. על פי המודל שפותח עבור ראשון לציון, מלווים תלמידים יוצאי אתיופיה בבית הספר אך גם במשפחה. עובדים עם ההורים ומעצימים גם אותם ונותנים להם כלים ללוות את הילדים במערכת החינוך.
המשלחת הגיעה השבוע גם לעירייה ונפגשה עם מ"מ ראש העירייה, מוטי עג'מי. נציגי המשלחת- מנהל המשרד הישראלי של מטרו ווסט בישראל – עמיר שחם, מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך- דן פוטרמן, מנהלת תוכנית עצמאות פלוס- שמעון מנברו ורכז הורים וחינוך בפרויקט עצמאות פלוס- דוד ארמיאס. עמיר סיפר על הכבוד הגדול שהמשלחת זכתה לו הכולל קבלת פנים של ראש עיריית גונדר, טקבה טבבל, בשדה התעופה ואף ליווי בשיירת רכבים עם דגלי ישראל ואתיופיה. דוד ארמיאס סיפר שזו פעם ראשונה שהוא חזר לאתיופיה מאז עלה בגיל 19, הוא סיפר כי הם ביקרו בכיתות לימוד ששם למדו הילדים עברית וביקור מרגש בבית הכנסת בעיר. כילד, לא הורשה דוד להיכנס לתוך בית הכנסת, אליו נכנסו המבוגרים, המכובדים והקייסים. בביקור נכנס דוד לתוך בית הכנסת ועלה על הבימה המוגבהת "התרגשתי מאוד מהטקס בבית הכנסת" שיתף. המשלחת הגיעה עם מודל מעץ מהעיר גונדר של מצודה המסמלת את העיר. המודל הוענק למ"מ ראש העירייה, מוטי עג'מי, על ידי ראש עיריית גונדר. עג'מי בחר להציב את המצודה לצד מודל מגדל המים של ראשון לציון- סמלו של העיר. "הקשר החם בין הערים התאומות של ראשון לציון בא לידי ביטוי בשיתופי פעולה במגוון תחומים, בתוכניות חינוכיות וגם בשעות קשות, כפי שהיה במהלך מבצע "צוק איתן", אז קיבלנו חיזוקים ומכתבים תומכים".
דן פוטרמן, מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, אמר: "מרגש לראות אנשים שהשקיעו מזמנם לראות מקרוב את מצבם של בני הקהילה האתיופית, את ההיסטוריה שלהם. חשוב במיוחד היה לראות מקרוב את המאמצים שנעשים כעת להקנות שוויון הזדמנויות אמיתי לכל הילדים כי חינוך הוא המפתח לכל". בעוד כשבועיים צפוי להגיע לעיר ראש עיריית גונדר שבאתיופיה, טקבה טבבל. את הביקור והסיור בעיר מקדם אגף קשרי חוץ בעירייה.

צילום: עיריית ראשון לציון
ביקור משלחת בויתקין. צילום: עיריית ראשון לציון
מודל ראשון לציון לצד מודל גונדר אתיופיה. צילום: עיריית ראשון לציון

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות