דף הבית / חדשות העיר / ישיבת הנהלה ברכבת ראשונים

ישיבת הנהלה ברכבת ראשונים

רונן דמארי

עיריית ראשון לציון ממשיכה במאבקה מול משרד התחבורה ורכבת ישראל על שביטלו את קו הרכבת הישיר מתחנת ראשונים לתל אביב. מאז חול המועד פסח נאלצים הנוסעים לרדת בתחנת הרכבת בלוד ולהמתין לרכבת המשך לתל אביב. לאות מחאה תקיים העירייה בשבוע הבא (7.5.18) את ישיבת ההנהלה השבועית בקרון רכבת שיצא מתחנת ראשונים לכיוון תל אביב. העירייה קוראת לתושבים להגיע ב-7:30 לרכבת שיוצאת לתל אביב ולהביע את מחאתם.
בתוך כך נמסר כי העירייה עתרה בחודש שעבר לבג"צ ואף הגישה בקשה לצו ביניים, על המהלך שנעשה ללא תיאום עם העירייה והתושבים. מספר מכתבים נשלחו לשר התחבורה ומנכ"ל רכבת ישראל עם חלופות שימזערו את הפגיעה בנוסעים, אולם שני גופים אלו נותרו איתנים בדעתם שאין פגיעה ממשית בנוסעי הרכבת. במכתב שנשלח על ידי העירייה נאמר כי נכון להיום כ-150 אלף איש עושים שימוש בקו זה ועם אכלוס השכונות החדשות במזרח העיר, כמות זו צפויה עוד לעלות. בעירייה מבקשים להקפיא את השינוי עד להשלמת חיבור תחנות הרכבת משה דיין וראשונים, מהלך שיצא לדרך בשנה הבאה וצפוי לפתור את הבעיה. בעירייה מתכוונים להמשיך במאבק ולפעול בכל הדרכים העומדים לרשותה.
בעירייה מציינים כי בעבר הציגה רכבת ישראל תוואי שחוצה שכונות במערב העיר. ראש העירייה הודיע לשר התחבורה כי העירייה לא תסכים לתוואי זה. שר התחבורה שמע עמדה זו והנחה לתכנן קו רכבת סביב תוואי הקיים של כביש 431 שממשיך מזרחה, לאזור צומת ענבה, מודיעין ומגיע לתחנת מודיעין. ההתעקשות השתלמה והמדינה הודיעה על הקצאת כ–1.5 מיליארד שקל מתקציב המדינה ל–2019 לצורך הארכת מסילות רכבת ישראל לאורך כביש 431, חיבור בין התחנות ואף הקמת תחנת רכבת חדשה בסמוך למרכז העסקים שורק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות