דף הבית / חדשות העיר / יום חילופי שלטון

יום חילופי שלטון

מי ליאור

יום חילופי שלטון הוא חלק משבוע ארצי שבמסגרתו בני נוער מחליפים ליום אחד בכירים במגזר הציבורי, במשרדי ממשלה וברשויות המקומיות. מטרת היום היא לתת לבני הנוער "טעימה" מהאתגרים היומיומיים בניהול עיר, וכן לתת להם אפשרות להשמיע את קול הנוער ואת הדגשים החשובים לו.
חברי פרלמנט הנוער, בראשות היו"ר אופיר חזן ובהנחיית רונית ג'רופי, פתחו את הבוקר והתייצבו כבר בשעה 08:00 בבניין העירייה והתלוו לבכירי העירייה ואנשי מקצוע. בישיבת הנהלת עיר חגיגית ביקש נציג הפרלמנט, עידן מארש, להעלות את סוגיית השילוב החברתי לילדים ונוער עם מוגבלויות. לדבריו הוא מודע למדיניות ההכלה במערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי ומודע לקיומם של בתי ספר הכוללים כיתות מיוחדות לנוער עם צרכים מיוחדים ותנועות נוער המקיימות פעילויות המשלבות נוער עם צרכים מיוחדים. אולם לדבריו יש מקום לקיום פעילויות ומפגשים חברתיים נוספים המותאמים לצורכי בני נוער בעלי צרכים מיוחדים ולאפשר להם להיות חלק בלתי נפרד משאר האוכלוסייה.
לצורך לימוד הנושא קיימו חברי פרלמנט הנוער פגישה עם הממונה על הנגישות העירונית איילה ורון וצוותה המקצועי וקיבלו סקירה על התאמת השירות ושילוב אנשים עם צרכים מיוחדים כשווים בני שווים. חברי הפרלמנט מבקשים להקים צוות היגוי עירוני המורכב מאנשי מקצוע מקשת רחבה של נושאים ועיסוקים שתעסוק בנושא ההנגשה חברתית ותיבנה תוכנית עבודה שתפתח ערוצים לחיבור ועידוד של בעלי המוגבלויות לקחת חלק בפעילויות חברתיות ותרבותיות המתקיימות בעיר.
ראש מינהל קהילה, דפנה שקורי, אמרה: "אנחנו רואים בנציגי פרלמנט הנוער שותפים מלאים המשפיעים על חיי הילדים, הנוער והחברה בכלל. אנחנו יכולים להיות גאים שיש בעיר בני נוער שמגלים אכפתיות ומעורבות בקהילה בה הם חיים".

צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות