דף הבית / חדשות העיר / יוזמה במועדונים לגיל השלישי

יוזמה במועדונים לגיל השלישי

רונן דמארי

מדי שנה מתקבלות במשטרת ישראל כ-3000 תלונות של קשישים על עבירות נגדם, אם מדובר באלימות, תקיפה או מעשי שוד. מקרים רבים לא מדווחים כלל בעיקר בשל הפחד של הקורבנות מלדווח על האירוע, או בושה, קשיי שפה ועוד.
יוזמה של העירייה ומשטרת ישראל נועדה להגביר את תחושת הבטחון בקרב תושביה המבוגרים של העיר. בשירות לתושב צפון מזרח בעירייה, מיפו את מועדוני הגמלאים בעיר ויחד עם השיטור הקהילתי החלו להעביר הרצאות של השוטר הקהילתי בנושא גניבות תיקים, ארנקים, שכפול מפתחות, שמירה על בתיהם מאנשים חשודים ופורצים ועוד. לעיתים קשישים חשופים יותר לתקיפות בשל תפיסתם כטרף קל.
הנחת היסוד היא כי יכולתו של אדם להגן על עצמו נובעת ממודעותו לסביבתו, יכולתו להפגין ביטחון והכרה ביכולות שלו. בהרצאה של השוטר הקהילתי אלון גבאי הגיע השבוע למועדון גמלאים ברחוב יואל סגל במהלכה הוסברה החשיבות לעירנות הסביבה, כיצד ניתן לזהות מצבי סיכון, אילו אמצעי זהירות יש לנקוט וכן לשים לב להתנהגות חשודה של אדם זר. כמו כן הודגם למשתתפים כיצד לשדר עוצמה וביטחון עצמי וכיצד ניתן להרתיע על ידי הצבת גבולות ברורים. כמו כן, למדו המשתתפים כיצד ניתן להימנע מעימות ומה לא כדאי לומר כדי לא להסלים את המצב.
לאחרונה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ממצאים מתוך סקר הביטחון האישי לשנת 2016 מהם עולה כי כמו בשנים האחרונות, גם השנה ראשון לציון ניצבת בצמרת שמונה הערים הגדולות בישראל בהן תחושת הביטחון האישי היא הגבוהה ביותר. וכמו בכל שנה אחוז התושבים החשים בטחון אף עלה מ-79.5% מהסקר שפורסם בשנה שעברה, ל-88.6% מהתושבים ש"מרגישים בטוחים ללכת לבד באזור מגוריהם בעת חשיכה", כאשר ראשון לציון מקדימה את תל אביב ולאחריה אשדוד. סקר זה מחזק את הסקר החברתי, אף הוא של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המציב את ראשון לציון במקום הראשון בתחום.

 

צילום: עיריית ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות