דף הבית / חדשות העיר / טקס האזכרה השנתי לחללי ניצנים תש"ח

טקס האזכרה השנתי לחללי ניצנים תש"ח

מי ליאור

את הטקס שנערך בבית ההנצחה בקיבוץ ניצנים כיבדו גם השנה בני המשפחות השכולות מרחבי הארץ, ראש מועצה אזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון, לוחמי תש"ח וצוות בית יד לבנים בראשון-לציון.
באירוע הפתיחה הציגו תלמידי כיתות ה' מביה"ס היסודי ניצנים בראשל"צ את עבודת החקר לזכרם של הנופלים. בעבודה שכותרתה "זיכרון ושיר, בשבילך", נתבקשו התלמידים להקדיש בנוסף שיר ישראלי לכל נופל ולהוסיף לו בית מפרי עטם.
התלמידה נויה גביש, אשר חקרה את סיפור חייו של הלוחם יעקב גיגי ז"ל, הסתייעה בקשר שיצרה עם האח השכול, אברהם תושב העיר ושמעה ממנו על אהבתו של יעקב לשיר "עץ הרימון" של יעקב אורלנד וידידיה אדמון. ההשראה לבית שהוסיפה משלה לשיר, מעידה על התרשמותה מדמותו של יעקב.
" עץ הרימון נפגע גזעו, בהגנה על שלום אהובתו. אך ענפיו ישירו את שירו וניצניו יספרו סיפורו…לך התרועות, לך הזרים, שכב בשלום עלם חמודות, כי את חייך הקרבת למולדת הזאת".
התלמידים הציגו במהלך הטקס את חוויותיהם באמצעות מסכת מרגשת וחתמו את ביקורם בנטיעת עץ לזכר הנופלים.
מנהלת אגף מורשת ישראל ובית יד לבנים בראשל"צ, שרה אשר, הודתה והוקירה את חברי העמותה למורשת ניצנים, על שנעתרו לבקשה ושילבו זו הפעם השניה את תלמידי ניצנים בטקס האזכרה השנתי.
תודה מיוחדת הקדישה גם לתלמידי ביה"ס ואמרה: "בשל המשמעות הכפולה של "ניצנים" עבורכם , יצאתם למסע חקר, גילוי ויצירה, וזכיתם ללמוד בדרך מקורית, "שיעור מולדת" בדגש על שבעים שנה למדינה לכבודם ולזכרם של לוחמי תש"ח. מי ייתן ועבודת החקר לצד הנטיעה הסמלית כאן היום, תצמיח באדמה ובלב הדורות הבאים, ניצנים של אהבה ומחויבות לארץ הזאת כי במותם ציוו לנו זאת".

נטיעת עץ לזכר הנופלים יום ניצנים 2018. צילום: באדיבות דוברות מועצה אזורית חוף אשקלון
מסכת יום ניצנים 2018. תלמידי ניצנים. צילום: באדיבות דוברות מועצה אזורית חוף אשקלון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות