דף הבית / חדשות העיר / חיים תחת איומים

חיים תחת איומים

רונן דמארי

בלילה שבין שלישי לרביעי שעבר, שוב הוזעקה המשטרה למקום בעקבות יריות אל עבר דלת הכניסה של הבניין ברחוב אברבאנל. אירוע זה מצטרף להשלכת שני מטעני חבלה בפרק זמן של חודש לתוך לובי הבניין, כאשר אחד מהם השבית את פעילותה של המעלית בבניין בן שבע הקומות. התושבים המבוהלים, חוששים מפני הבאות ומשוכנעים כי מדובר ב"העברת מסרים" אל אחד מבעלי הדירות בבניין, שככל הנראה הסתבך עם גורמים עברייניים.
אם לא די בכך, השבתת המעלית פוגעת בתפקוד השוטף של חלק לא מבוטל מבעלי הדירות, שלאור גילם המבוגר ומצבם הרפואי הפכו הלכה למעשה לאסירים בבתיהם שלהם עקב חוסר יכולת להתנייד במדרגות.
אחת הדיירות בבניין סיפרה ל"גל גפן": "כל הדיירים של הבניין מרגישים שהם בני ערובה. בפרק זמן של חודש וחצי התרחשו כבר שלושה אירועים. באירוע הראשון לפני חודש וחצי זרקו מטען חבלה ללובי. התנפצו חלונות תיקנו וזהו. עברו שלושה שבועות, זרקו מטען חבלה למעלית ועכשיו התעוררנו מרעש של ירי וגילינו חורים בדלת הכניסה של הבניין. אי אפשר להמשיך ככה".

-מה אומרים במשטרה?
"נראה שלמשטרה אין תשובות. אין לנו שום הגנה, אין לנו שום ביטחון, אנחנו לא יודעים מה יכול לקרות בעוד שבוע או בעוד שלושה שבועות, למשטרה פשוט אין תשובה. נראה שלמקרה הראשון הם התייחסו בקלות ראש. אחרי האירוע השני, במשך חצי יום הייתה כאן משטרה והם הלכו וזהו. מאז לא שמענו מהם. עכשיו אנחנו בלי מעלית וזה בניין שברובו מכיל אוכלוסייה מבוגרת, ומשפחות עם ילדים קטנים. אצלי נמצאת סבתא בת 96 שאני צריכה לקחת אותה לבית חולים עכשיו וזו פרוצדורה איך להוריד אותה. יכולתי לקחת אותה לקופת חולים, אבל אין לי שום יכולת לעשות את זה חוץ מאמבולנס. אני כבר לא מדברת על העלות הכספית של תיקון המעלית שזה הכל על חשבוננו".

-יש לכם מושג למה עושים את זה?
"פשע. מישהו גר בבניין וכנראה שכל הזמן מעבירים לו אזהרות, אין לנו מחשבה אחרת. אנחנו חסרי אונים, חיים במרכז ראשל"צ בבניין מטופח ושקט, אבל מרגישים כמו בעזה. כולם בהלם. יש כאן חולי לב בקומה שביעית, אתה יודע מה זה לעלות ולרדת בשבילם שבע קומות? יש כאן אנשים שהם כמו בבית סוהר עכשיו כשהמעלית לא עובדת. אנחנו כבר לא יודעים למי לפנות, למשטרה אין תשובה. כל הזמן אומרים לנו זה בטיפול, אבל כמה זמן לוקח לטפל?".

בעל דירה נוסף בבניין הוסיף: "זה פשוט לא יאומן מה שקורה אצלנו בשבועות האחרונים. ממש כמו שיקגו. מי חשב שיכול לקרות דבר כזה? אנשים כבר מפחדים שמטען יפגע בהם כשהם יורדים ללובי. המשטרה צריכה לעשות לזה סוף".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בחקירה שעודנה מתנהלת ובשלב זה לא נוכל להוסיף על כך מידע. משטרת ישראל תמצה את החקירה עד להבאת המעורבים לדין".

הכניסה לבנין
המעלית מושבתת

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות