דף הבית / חדשות העיר / חבר מועצת העיר לשעבר שלמה לוי הלך לעולמו

חבר מועצת העיר לשעבר שלמה לוי הלך לעולמו

מי ליאור ורונן דמארי

שלמה לוי כיהן כחבר מועצת העיר במהלך 25 שנים, עוד בתקופתו של מאיר ניצן, במהלכה כיהן כסגן ראש העירייה וחבר מועצה מטעם הליכוד בתקופתו של דב צור. בקדנציה האחרונה ב-2008 התמודד ברשימה עצמאית, בסופה פרש מהפעילות הציבורית מטעמים אישיים.
בין נושאי הדברים לזכרו, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שציין כי לוי היה עבורו מורה דרך פוליטי ורוחני, שכיוון אותו מאז שהתמודד בצעירותו לפריימריס במפלגה: "לוי תמך בי ותמך בשאר חבריו לפוליטיקה".
יו"ר הקואליציה דוד ביטן, סיפר על חברות ארוכת השנים ועל כברת הדרך הארוכה שעשו במשותף בליכוד וציין כי הפרידה קשה עליו: "הערכתי אותו כאדם, כידיד וכחבר אישי קרוב" .
כך גם ראש העירייה דב צור אשר ספד לו באותה רוח.
רבים מתושבי שיכוני המזרח הגיעו כדי לחלוק לו כבוד אחרון. שלום ג'רופי, ממייסדי השכונה, סיפר על אביו של המנוח שהווה עבורו השראה, הן בעבודה הציבורית והן בסיוע לקהילה, לרבות סיוע בהקמת בית הכנסת השכונתי. עו"ד עמוס ג'רופי שהיה יד ימינו של שלמה לוי וליווה אותו גם לאורך שנות ילדותו ובגרותו דיבר על תכונותיו, אישיותו המיוחדת וכושר נתינתו.
בנו, חבר מועצת העיר אייל לוי, מחזיק תיק שיכון המזרח וראש הלשכה של סגן יו"ר ההסתדרות רועי שרעבי, סיפר על מסירותו של האב כאיש אוהב משפחה: "נפלה בחלקנו הזכות כמו לשאר בני המשפחה לגדול ולהתחנך לאורו ועל פי דרכו של אבא ששמש מודל לחיקוי. אבא היה חבר ואיש שיח מרתק. הוא הודה בשמו לאם רבקה, על שנתנה לו את החופש לפעול בדרכו הפוליטית מתוך הבנה ועמדה לצדו לאורך הדרך".
 
ילד נצחי
לוי היה דמות צבעונית, כזו שמאירה באור אחר את הפוליטיקה המקומית. הוא היה זה שגורם לכולם לצחוק בישיבות מועצה והרגיש מעין ילד נצחי שאהב תמיד להשתובב. במסדרונות העירייה נזכרו השבוע בראש העיר לשעבר, מאיר ניצן, שבאחד האירועים העירוניים הניף באוויר את לוי, עמו היו לו יחסים מיוחדים.
המשנה לראש העיר, אבי דנינו, שהיה אחד מחבריו הקרובים של לוי, נפרד ממנו השבוע בכאב: "בצער עמוק וכואב אני נפרד מחבר אמיתי. ידיד אמת. מהרגע הראשון שנפגשנו, היה ברור לי שפגשתי איש אמיתי. שלמה היה איש שהפיץ שמחה, איש של מילה, איש של כבוד. היה בו חיבור יוצא דופן, של צחוק ורצינות.
באותה קלות שגרם לנו לחייך, ידע לעמוד על דעתו ולדרוש בתקיפות מחויבות לנושאים ואנשים היקרים לליבו. אם זו שכונת המזרח, אם זו דאגה למשפחה ולחברים. הימים האחרונים שהיו מלווים בכאבים גדולים של שלמה, הכאיבו לנו החברים והמשפחה. שמחת החיים התחלפה בצער ובכאב. אנחנו נפרדים בכאב לב משלמה ובכל שארית חיינו נזכור אותו בגעגוע ובחיוך".
גם סגן ראש העיר, יוסי חממי, היה חבר קרוב של לוי ומשפחתו במשך שנים רבות והתקשה לעכל את האובדן. ל"גל גפן" הוא מסר: "בתום שבעת ימי האבל על קברו של שלמה חשתי את שאני נפרד מחלק של הנוף, מחלק בלתי נפרד מאיתנו. קשה לעכל ששלמה לא יהיה חלק מהסביבה. שלמה היה חבר, אוהב את הזולת בכל נשמתו ואהב לשרת הציבור האהוב עליו כאילו משפחתו היו.
הבית הפתוח, הלב הרחב שספג את רצונותינו ובכתפיו הצנומות נשא את כל אבני העשייה הציבורית הכבדות. שיכון המזרח הייתה השכונה האהובה עליו על כל יושביה והוא עשה ועשה במשך שנים רבות לציבור בשכונה.
הוא שינה את פני שכונת המזרח, כמו שצמח מתוך הציבור הוא הצמיח אחרים ונשא עמם את דגל העשייה בשיכון, חינוך בניה פיתוח תדמית וכמובן סיוע בכל בעיותיו של אותו תושב. תמיד הוא עשה זאת בשנינות, בחיוך ובאהבה רבה.
שנינותו הרבה הייתה נהירה לכולנו, והעשייה הייתה בחיוך ובאהבה.
גם חילוקי הדעות היו בחיוך באהבה ולעיתים בצחוק רועם שיחסר לי ויחסר לכולנו.
אין לי אלא להתגעגע לכל מי שהוא אבל רוחו תמיד תהיה בליבי.
לא נותר בשעת פרידה קשה זו אלא להאמין שהשם יתברך ישלם לו כגמולו בעליוני השמיים והוא מלמעלה יסנגר עלינו על משפחתו האהובה ועל ארצנו הקדושה,
קשה לומר זאת אבל שלמה לוי ז״ל! ".
שלמה לוי הותיר אחריו רעיה רבקה, שלוש בנות, בן ו- 14 נכדים.
 
 
 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות