דף הבית / חדשות העיר / "זה לא הגיוני"

"זה לא הגיוני"

רונן דמארי

האומנם יבנה מרכז מסחרי במקום שדרת הדקלים ברחוב אחי להב? לטענת התושבים המתגוררים בסמיכות למקום, עיריית ראשון לציון מכרה את הקרקע עליה ממוקמת השדרה לפני עשרים שנה למשקיעים פרטיים, שלאחרונה החליטו לממש את ההשקעה ולהקים במקום מרכז מסחרי.
התושבים טוענים כי העירייה העניקה הטבות מפליגות ליזמים, במהלך העלול לפגוע באופן משמעותי באיכות חייהם. כך למשל, בעלי הדירות בקומות התחתונות בבניין הפונה לשדרה, חוששים כי תימנע מהם האפשרות לראות את הים, כאשר בנוסף הם חוששים כי פעילות העסקים במרכז המסחרי עלולה ליצור מטרדי רעש ובעיות חניה.
אחד התושבים ברחוב אמר השבוע ל"גל גפן": "מול הכניסה לחוף קיימת שדרת דקלים ודשא, הרוחב של השדרה הוא שבעה או שמונה מטרים והאורך שלה הוא משהו כמו 40 מטר. מסתבר שהעירייה מכרה את פיסת הקרקע הזו בשנת 1998 והמשקיעים הולכים לעשות קניון, להוריד את הדקלים, להוריד את הדשא ולבנות משהו כמו 2-3 קומות. על מנת להקים את המרכז המסחרי הם קיבלו אישורים מוועדת בניין ערים ואישורים לחריגות מרחיקות לכת לתוך המדרכה, לבנות מרפסות בקומה השנייה מעל המדרכה של הולכי הרגל. נתנו אישור לבנות ממש עד לגבול המגרש".

-איך נודע לכם על הבנייה המתוכננת?
"הקבלן יידע אותנו והוא כבר הגיש בקשה לחריגות בנייה והעירייה אישרה. הגשנו ערעור לוועדה המחוזית והוא צריך לידון בקרוב".

-עד כמה המרכז המסחרי עלול לפגוע באיכות החיים?
"זה בדיוק בכניסה לחוף ויפגע במי שגר בבניין ממול, אם יעשו מועדונים או עסקים שיעשו רעש, זה יכול לפגוע באיכות החיים של התושבים באזור, ואגב, גם של האנשים שהולכים לים. היום הם עוברים ויש להם שדרת דקלים והכל פתוח, ומחר יבנו ויקימו חנויות, הכל ייראה אחרת".

תושב נוסף המתגורר במקום הוסיף: "הגשנו ערר לוועדה המחוזית והוא נקבע ל -4 ביוני. בקומות התחתונות, מי שבא לגור מול הים, יהיה לו מרכז מסחרי מול הפנים, יהיה רעש, אין פה אפשרויות של תנועה. סביב מרכז מסחרי צריך להיות מרחב, כאן דחפו מרכז מסחרי על מדרכה, כל מי שבא ורואה את התוכניות מיד אומר שזה לא הגיוני. יש להם אישור משנת 1998 לשורת חנויות, כאשר היא משאירה מרחב לציבור, כאן הם הלכו וביקשו הקלות מהוועדה המקומית שבעצם לוקחת את כל השטח הציבורי ועושה צחוק מהחוק, זה לא הגיוני בכלל. אני מאוד מקווה שבדיון, הוועדה המחוזית תקבע שהשטחים הציבוריים אינם הפקר ותבטל את ההקלות יוצאות הדופן שניתנו ליזמים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בתוכנית בת 20 שנה, בשטח המיועד למסחר. לוועדה המקומית הוגשו מספר שינויים מינוריים, אשר אושרו באופן חלקי וזאת לאחר שהושמעו טענות המתנגדים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות