דף הבית / חדשות העיר / "זאת זכות גדולה להציל חיים"

"זאת זכות גדולה להציל חיים"

מי ליאור

לפני כשנתיים אובחן מיכאל קרביץ, 67, מראשון לציון, כחולה בלוקמיה. הרופאים הבהירו לו כי רק תרומת מח עצם תציל אותו. "זאת הייתה הפתעה מוחלטת עבורי", הוא אומר. יוסי גואטה, 22, חייל משוחרר מקרית אונו, שהצטרף למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון, היה האיש שתרם לו חיים. השבוע השניים נפגשו לראשונה מאז ההשתלה באירוע מרגש שהתקיים בבית אורנית, מרכז הסיוע של "עזר מציון" לחולי סרטן.
הכל החל בבדיקת דם שגרתית שביצע קרביץ. "הרופאה אמרה שהתוצאות לא טובות, ושלחה אותי לתל השומר", הוא מספר. לאחר בדיקות נוספות התברר כי הוא חולה בלוקמיה. "זו הייתה ממש הפתעה, ממש רעם יום בהיר", אומר קרביץ. לאחר שעבר טיפול כימותרפיה, הרופאים קבעו כי עליו לעבור השתלת מח עצם כדי לחיות.
למזלו של קרביץ, נמצא עבורו תורם מתאים. גואטה, שהשתחרר באחרונה משירות בחטמ"ר בנימין, נמצא מתאים לתרום עבורו חיים. "אני פוחד ממחטים והיו לי חששות כבדים. אני רק שומע על מחטים ונבהל", הוא אומר בחיוך. "למרות הפחד, לא חשתי לרגע לא לתרום. אמא שלי באה איתי".
לפני כשנה וחצי קרביץ עבר את ההשתלה בהצלחה. מאז, השניים לא ידעו דבר זה על זה, עד השבוע כאשר נפגשו לראשונה. "אני מודה לו על שהציל לי את החיים", אומר קרביץ, וגואטה השיב בצניעות: "זאת זכות גדולה להציל חיים. אני שמח לראות שהוא בריא".
המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון הוקם לפני כעשרים שנה, ויש בו 885,264 תורמים פוטנציאליים, שבזכותם בוצעו 2,691 השתלות מצילות חיים. מנהלת המאגר, ד"ר ברכה זיסר: "בכל מפגש בין תורם לנתרם אני מתרגשת מחדש. זאת זכותה גדולה להיות שותפה להצלת חיים".

 

צילום: אילן ספירא

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות