דף הבית / חדשות העיר / "התחבורה הציבורית נתקעה אי שם מאחור"

"התחבורה הציבורית נתקעה אי שם מאחור"

האם בקרוב תפעל בראשון לציון חברת שירותי תחבורה ציבורית נוספת מלבד "אגד"? בעירייה ובאגד משיבים

רונן דמארי

המשנה לראש העיר ראשון לציון, אייל מושיוב, מציע כי שירותי התחבורה הציבורית בעיר יורחבו באמצעות שילוב חברה נוספת. בהצעה שהעביר לאחרונה לראש העיר, דב צור, נאמר בין היתר: "לאחרונה פנו אלי תושבים רבים, אנשים מבוגרים שלא יכולים להגיע למעוז חפצם בשל שינויים שבוצעו בקווי האוטובוסים. חברת "אגד" הינה מונופול בעיר ועושה שינויים כרצונה מבלי להתחשב כלל בתושבים. לא יתכן שבעיר הרביעית בגודלה בישראל תפעל חברה אחת שלא מרשתת את כל העיר בקווי תחבורה ציבורית".
מושיוב מתאר בהצעתו מספר דוגמאות שהועלו בפניו על ידי תושבים: "שכונת נווה הדרים – קו 83 שתחנתו נמצאת ברח' גרישפן, הינו הקו היחידי בשכונה שמסלול נסיעתו הוא לכיוון העיר. האוטובוס אמור להגיע כל חצי שעה אך באופן קבוע הוא מאחר והתושבים נאלצים להמתין בתחנה קרוב לשעה כי אין להם דרך אחרת לצאת מהעיר. במקרים שהאוטובוס אינו מגיע, הם נאלצים ללכת לרח' ירושלים או למגדלי העיר ששם יש אפשרויות רבות של קווים המגיעים לעיר.
שכונת נחלת יהודה ב' – תושבים מבוגרים שרוצים להגיע לעיר לקניות, לסידורים או לכל סיבה אחרת, נאלצים ללכת לכביש הראשי הליכה ארוכה מאוד (20 דקות) כדי להשתמש בתחבורה הציבורית. מדובר באנשים מבוגרים שהליכה ארוכה עם סלים בידם קשה ומקשה וכל זה בגלל שאין להם תחנה קרובה לביתם".
מושיוב מציין כי העירייה תפנה למשרד התחבורה ותבקש את אישורו להכניס לעיר חברת שירותי תחבורה ציבורית נוספת שכן לדבריו: "העיר ראשון לציון גדלה ומתפתחת, אך התחבורה הציבורית נתקעה אי שם מאחור בשנות ה – 60".
מהעירייה נמסר בתגובה: "שירות התחבורה הציבורית בעיר אינו מספק ויש לו בעיות רבות. זו בדיוק הסיבה שהעירייה ערכה לאחרונה תכנית אב לתחבורה ציבורית ובימים אלו מקיימת דיונים עם משרד התחבורה לתת מענה הן לטווח המיידי והן לטווח הארוך, בין היתר, יציאה למכרז חדש למפעילי תחבורה ציבורית, אשר במסגרתו יהיו יותר קווים ובתדירות גבוהה יותר".
תגובת רון רטנר, דובר אגד: "הטענות אינן מוכרות לאגד מה גם, שהן מועלות באופן כללי, ללא התייחסות ספציפית לקווים כלשהם. משרד התחבורה ואגד נערכים באחרונה להכנת תכנית תחבורתית חדשה בעיר ראשון לציון, לטובת ציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית והתכנית תגובש בתאום עם עיריית ראשון לציון. אגד מחויב להמשיך ולהציע שירות טוב ויעיל לתושבי ראשון לציון, כמו גם בכל הערים האחרות בהן הוא פועל".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות