דף הבית / חדשות העיר / "הקו החום" מחולל סערה

"הקו החום" מחולל סערה

רונן דמארי

ה"קו החום" של הרכבת הקלה מעורר סערה בראשל"צ ועם פתיחת שלב ההתנגדות, ישנם תושבים שבוחנים את האפשרות לממש את זכותם ולהגיש התנגדות לתכנית, אם בשל הפקעת שטחים פרטיים ואם בשל תכנון לקוי שיפגע באיכות חייהם, כך נמסר. לפי התכנית, הקו יתחיל מרמלה ויסתיים בבת ים, שם יתחבר לקו האדום לתל אביב. הקו החום יעבור כקו עילי ברחוב ירושלים, רוטשילד, רבין וההסתדרות, ועד כורש בנווה חוף, שם הוא יחצה את השכונה.

ליאל אבן-זהר, המתמודדת לראשות העירייה, התייחסה השבוע לנושא: ״כבר לפני חודשים, קיימנו בנושא, לבקשתי, דיון במועצה ודובר על העתקת הקו מרחוב כורש או שיקועו ועל שיקוע במרכז העיר, אבל מתברר שראש העירייה להוט לקבל את תקציבי הקו ובמקום להילחם על קו משוקע שיותיר שדרות יפות, שמאפשרות הליכה ונסיעה, ושבילי אופניים, מתכננים חסימה סופית של רחוב ירושלים, רחוב רוטשילד, מעבר דרך רחוב הכרמל הצר, דרך רחוב כורש תוך יצירת סכנה בטיחותית, ועוד.

עוד הוסיפה אבן-זהר: "במקום להילחם על איכות חיי התושבים, ויתרה העירייה בלי מאבק על האופציה לקו משוקע או תת-קרקעי כמו בתל אביב. את המחיר נשלם כולנו בשנים הבאות ובדורות הבאים, בעומסי תנועה ופקקים בתוך העיר וביציאות ממנה, ובתכנון שאי אפשר יהיה לשנות של רחובות ראשיים בצירים המרכזיים של עירנו ושכונותיה".

ליאל לא מסתפקת בהתנגדות הצהרתית בלבד, ומבטיחה את עזרתה האישית לכל מי שמעוניין להגיש התנגדות: "רק מחאה ציבורית רחבה יכולה לתקן את הרשלנות של ראש העיר ולבלום את המחדל", היא מסבירה.

ליאל אבן זהר

מהעירייה נמסר: "ראשית, לפני ההתייחסות לטענות, הבשורה לתושבי העיר היא שעיריית ראשון לציון קיבלה ממשרד התחבורה אור ירוק להוביל את הפרויקט בעיר. המשמעות היא אדירה- קיצור לוח הזמנים בשנים רבות.

לעניין הטענות, רכבת קלה בהגדרתה, בשונה ממטרו, אמורה להיות רכבת עילית. לא נחזור על הטעות שנעשית בתל אביב להוריד את הרכבת הקלה מתחת לפני האדמה לאורך קילומטרים רבים. אנו עדים לעיכובים בעבודות, עומסי תנועה ונושאים תברואתיים אחרים שעלו. יחד עם זאת, אנו רואים את התמורה העצומה שהביאה הרכבת הקלה בירושלים שכל כולה מעל פני האדמה. למעשה, דווקא השדרות המטופחות נוצרות כאשר הרכבת הקלה עוברת בתוכן ומבטיחה חיים עירוניים ותוססים לאורכן, ולכן, שמחנו לפניית סוחרי רחוב רוטשילד שמצפים בכיליון עיניים למעבר הרכבת הקלה ברחוב. בנוסף קו הרכבת יאפשר התחברות לקווי המטרו של שמקדמת המדינה הכוללים שני קווי מטרו שיחצו את העיר מצפון לדרום.

אגב, מעולם לא הועלתה הצעה על ידי אף אחד מחברי המועצה להוריד את הקו הקל בכורש מתחת לפני הקרקע. בכל מקרה, עמדת העירייה היא להעביר את הקו דרך מגרש החנייה בחוף הים ולא ברחוב כורש. הדברים נאמרו בצורה ברורה בדיון שהתקיים בוועדה לתשתיות לאומיות על התוכנית.

המקום היחידי שבו נשקל שיקוע הקו היה ברחוב הכרמל אולם העירייה גיבשה תוכנית חלופית להעביר את הקו במדרחוב רוטשילד ובאחד העם, מסלול המייתר את הצורך בשיקוע. לשמחתנו הות"ל שדנה בתוכנית נתנה הנחייה לנת"ע לשקול ולעבוד בשיתוף פעולה עם העירייה על שינויים אלו. בכל מקרה, עיריית ראשון לציון תגיש התנגדות לתוכנית כפי שהוצגה כעת כדי להבטיח שתהיה מיטבית לתושבי ראשון לציון".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות