דף הבית / חדשות העיר / הצעה לסדר: הנגשת גני המשחקים בראשון לציון

הצעה לסדר: הנגשת גני המשחקים בראשון לציון

רונן דמארי

בהצעתו כותב גנות בין היתר: "חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח-1998 (להלן – חוק השוויון), מבוסס על עקרונות השוויון והשילוב בחברה של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים. בסעיף 19ב לחוק השוויון נקבע ש"אדם עם מוגבלות זכאי לנגישות למקום ציבורי ולשירות ציבורי" כאשר ב"מקום ציבורי" נכללים גם גן שעשועים, פארק או "כל מקום המשמש לבילוי ופנאי". הוראות בדבר התאמה הדרגתית של מקומות ציבוריים לנגישות אנשים עם מוגבלות החל משנת 2006 והסמכות להתקין תקנות בעניין, מופיעות בחוק השוויון ובפרק ה'1א לחוק התכנון והבנייה ואף משרד המשפטים יחד פרק שלם באתר שלו להנגשת מגרשי משחקים. למרות שהח"מ מודע למאמצים רבים שהשקיעה העירייה בהנגשת נכסיה לאזרחיה המוגבלים הרי שחשש מקנן בלבו שמא, עדיין יש גני משחקים שילדים בעלי מוגבלויות לא יכולים ליהנות בהם".
גנות מציע כי מועצת העיר תורה להשקיע את כל המשאבים הנדרשים כדי להנגיש את כל גני המשחקים העירוניים המצויים בתחומה בהתאם לתקן ישראלי.
ל"גל גפן" מסר חבר המועצה: "בשבוע שעבר צפיתי בטלווייזיה בכתבה על גני משחקים לא מונגשים, כאשר לגבי אחד מהם צויין כי הנו באזור השפלה והנושא נגע ללבי. מיד התיישבתי לבדוק את הנושא וגמלה בלבי החלטה כי אפעל לתעדוף הטיפול באוכלוסיית הנכים בכלל ובילדים שבה בפרט".
מהעירייה נמסר בתגובה: "אנו יכולים להרגיע את חבר המועצה שעיריית ראשון לציון ראשונה ורגישה לנושא ההנגשה בכלל והנגשת מתקני המשחקים בעיר בפרט. אנו נמשיך להיות קשובים לפניות תושבים בנושא ולפתח מתקני משחק הנגישים לכלל האוכלוסיות בעיר".
 

עו"ד סורין גנות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות