דף הבית / חדשות העיר / הצעה: הקלות לחברות סטארט אפ

הצעה: הקלות לחברות סטארט אפ

סגן ראש העיר, רז קינסטליך, מציע כי העירייה תעניק הקלות לחברות הזנק (סטארט אפ) הפועלות בתחומה. בעירייה משיבים

רונן דמארי

בהצעה שהעביר רז קינסטליך לאחרונה לראש העיר, דב צור, הוא מציין בין היתר: "ראשון לציון נוסקת אל על בשנים האחרונות בתחומים רבים לרבות בתחום היזמות וחברות ההזנק הקמות בשטחה המוניציפאלי "כפטריות אחר הגשם", לראיה מתחם ה-1000 העתיד לקלוט לחיקו עשרות רבות של חברות הזנק.
דומה כי על אף ההתפתחות הניכרת בתחום, כיאה לעיר הרביעית בגודלה, צריכה ראשון לציון לעודד פעילות יזמית של חברות הזנק בשטחה ביתר שאת, זאת באמצעות מתן סיוע לאותן חברות שיעודד אותן להעתיק את פעילותן לראשון לציון.
המודל לכך כבר קיים ופועל הלכה למעשה בעיר ירושלים, אשר על כן, העירייה כוננה נוהל המסדיר את הנושא ומאפשר סיוע לחברות הזנק הפועלות בשטח העיר. מצ"ב נוהל עיריית ירושלים שעניינו סיוע לחברות הזנק הפועלות בירושלים. יובהר כי במקרה הזה, המקור התקציבי הינו מימון ממשלתי שכן ממשלת ישראל רואה בירושלים בירת ישראל, אזור בעל עדיפות לאומית ומתקצבת בהתאם.
הצעתי שבנדון, מבקשת ראשית לפנות למשרדי הממשלה הרלוונטיים בכלל זה, משרד המדע והטכנולוגיה לטובת תקצוב הנושא כפי שקורה בירושלים, או לחלופין לקחת מירושלים את הרעיון הבסיסי ולשכלל אותו כאן אצלנו בראשון לציון לטובת עידוד חברות עתירות ידע לפעול בשטח העיר, זאת באמצעות הקלות ו/או סיוע באמצעים העומדים לרשות העירייה בהתאם להוראות החוק ובהתאם למסגרת התקציבית".
קינסטליך ממליץ להעלות את הנושא לדיון בהנהלת העיר ולאתר אפשרויות להקלות ו/או סיוע שייצרו עידוד חברות הזנק לפעול בשטח העיר ראשון לציון.

מהעירייה נמסר בתגובה: "רז קינסטליך מתפרץ לדלת פתוחה, עיריית ראשון לציון פועלת בכל המישורים על מנת להיטיב ולמשוך חברות יזמיות לעיר. כך למשל תעריף הארנונה להייטק בראשון לציון הוא מהנמוכים בישראל. בנוסף, לפני כחמש שנים הקימה העירייה חממה עירונית בשם RishonStartUp שבה היא מעמידה לרשות היזמים עמדות עבודה הזמינות 24 שעות ביממה, מחשבים מתקדמים, אינטרנט מהיר, חדר ישיבות, אמצעי עזר למצגות ופגישות, ואפילו מטבחון, פינות מנוחה, לוקרים וסוללת מנטורים שמלווה אותם. כל הטוב הזה בעלות סמלית של 150 ₪ בחודש. לאור הצלחת המתחם, לאחרונה הכפילה העירייה את שטחו וכיום קולטת יזמים נוספים. אגב, לחברות סטארט אפ שהצליחו והתרחבו, מציעה העירייה לפעול במבני ציבור ומבנים המיועדים לשימור במרכז העיר. אנו מזמינים את כל חברי המועצה להגיע ולבקר במתחם במערב העיר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות