דף הבית / חדשות העיר / הצעה: הפחתת חובות לתושבים

הצעה: הפחתת חובות לתושבים

רונן דמארי

בהצעה ששלח חבר המועצה אבי חיים לראש העיר, דב צור, נאמר בין היתר: "עניינה של הצעתי הינו לקידום מבצע עירוני לסילוק חובות ישנים, בהנחה משמעותית. אני סבור בשנת ה-70 למדינה, אשר היא ציון דרך למדינתנו, ראוי כי הגופים השלטוניים יגלו פתיחות ונכונות למחילה/הקלה ביחס לחובות ישנים של אזרחים ותושבים והכל באופן מידתי וראוי.
מצאתי להציע כי תישקל בכובד ראש הפחתתם של קנסות וחיובים אשר הוטלו על תושבים ואלה הופנו לגבייה באמצעות הליכים מנהליים ו/או הליכי הוצאה לפועל ואשר ביחס אליהם לא צלחה הגבייה במשך שבע השנים האחרונות".
עוד הוסיף חיים: "נראה לי, כי אין בהנצחתו של חוב בספרים כדי לקדם את מצבה הכלכלי של העירייה ובוודאי שיש בכך כדי לעכב ולפגוע בתושבים, אשר כפי הנראה אין ידם משגת ולא בכדי כושלים כל ההליכים המופנים כנגדם משך שנים רבות.
לטעמי, לו היה ביכולתם של התושבים לפרוע חובותיהם אלה, היו עושים כן ולא מותירים את החובות והליכי הגבייה כאבן ריחיים על צווארם. מאידך, יכול ובמתן התמריץ לתשלום המופחת, יהא גם כדי להכניס סכומים ניכרים לקופת העירייה שספק אם היו מגיעים אליה בעמידה דווקנית ומתמשכת על מלוא החוב שמצוי כאמור שנים רבות בהליכי גבייה לא אפקטיביים. אני מציע כי כל הגורמים הנוגעים בדבר ישלבו זרועות לקידומה של הצעה זו בהתאם לפרמטרים מוסכמים, ראויים ומידתיים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הרוב המוחלט של תושבי העיר משלמים כחוק ובמועד את התשלומים העירוניים השונים. תושבים המצויים בקשיים כלכליים מטופלים באופן פרטני, כפי שמאפשר החוק. המסר שחבר המועצה מבקש להעביר בהצעתו, לפיו עדיף לא לשלם חובות ולקבל פטור בכל עשור, לא רק שאינו ישים אלא גם חוטא לכלל התושבים המשלמים על פי חוק".

אבי חיים

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות