דף הבית / חדשות העיר / הצעה: ביטול המצלמה הניידת

הצעה: ביטול המצלמה הניידת

רונן דמארי

בהצעה שהעביר לראש העיר, דב צור, כותב דורון אוזן בין היתר: "הווי ידוע לכבודו שאופן פעילותה של ניידת הפיקוח המצלמת חוטאת למטרה שלשמה הופעלה ובכל מקרה, ניידת זו גורמת עוול רב לתושבים בלי הצדק סביר הנראה לעין. מאז החלה הניידת המצלמת לפעול עברו למעלה משנתיים ובתקופה זו דו"חות רבים ניתנו שלא בצדק ו/או ללא שיקול דעת, ובטוח לא בהתאם לנהלים שהמועצה קבעה. קרי, הפעלת כרוז טרם נתינת הדו"ח והנושא עלה לבקשת תושבים, על ידי בעבר.
באוגוסט האחרון הנושא עלה לדיון בהנהלת העיר בראשותך והסברתי את הבעייתיות בהפעלת ניידת זו. כמו גם חידדתי את עמדתי לגבי הפעלת שיקול דעת ונהלים מסודרים, במידה וניידת זו תמשיך לפעול. ראינו עין בעין למשל את החובה להמתין 15 שניות מרגע הפעלת הכרוז וגם זה לא קורה במקרים רבים, על אף החלטת המועצה מספטמבר 2017. כלומר, הניידת כיום פועלת לא בהתאם לנהלים שקבעה המועצה עצמה".
עוד כותב אוזן: "חשוב לי להדגיש שאני מבקש אפס סובלנות כלפי עברייני תנועה החונים בחניות נכים ו/או על מעברי חצייה ו/או בחניות מסוכנות, אך אם נהג הוריד נוסע וזה לא מפריע לתנועה ומדובר בעניין של 30-60 שניות יש לגלות, סבלנות ולא למהר לשלוח צילום פלוס דו"ח/קנס ושוב, ללא הפעלת כרוז ללא המתנה של 15 שניות ובחלק גדול מהמקרים הנהג נמצא יושב ברכב עצמו".
אוזן מציע: "לאור הדברים שאני מתאר אשר גורמים עוול גדול לתושבי ראשון לציון וחוסר היכולת להפעיל "ניידת מצלמת" שתפעל על פי הכללים ואמות המידה הנכונות, אני רואה לנכון להציע לבטל את "המצלמה ניידת" ושפקחים יחזרו לסייר ולפקח על הסדר הציבורי תוך שיקול דעת ובהתאם לחוק".

תגובת ראש העירייה דב צור וסגן רה"ע ומחזיק תיק הביטחון רז קינסטליך:
"חבר המועצה דורון אוזן  לוקה בזמן האחרון בתסמונת קדחת הבחירות ובוחר  להשתמש בפופוליזם זול על חשבון בטיחות תושבי העיר. מעניין מדוע נזכר לעשות כן, כאשר חלפו להן למעלה מ-3 וחצי שנים בהן פועלת ניידת האכיפה ומצילה חיים, באופן חד משמעי שאינו משתמע לשני פנים.
מטרת הפעלת הניידת הינה קודם כל בטיחות ומניעת תאונות, הנגרמות בין היתר עקב הסתרת שדה הראיה והבטחת זרימה נאותה של התנועה בעיר. על כן, מעורר פליאה, כיצד אוזן  מחבק תופעה כל כך פסולה שיש בה על מנת לסכן רבים מתושבי העיר, כשרק לפני זמן קצר הוא תמך בנוהל העירוני החדש של הפעלת הניידת.
זאת ועוד, חשוב יהא לציין מספר עובדות נוספות לגופו של עניין:   1.        אכיפה באמצעות מצלמות המותקנות ברכב מופעלת במרבית הערים הגדולות בארץ, לדוגמה: ת"א, ב"ש, ירושלים, ועוד. 2.        האכיפה נעשית בצירים מרכזיים נבחרים כנגד עבירות המסכנות באופן חמור את משתמשי הדרך. 3.        האכיפה המהירה המתאפשרת ע"י הפעלת הניידת מפחיתה את העומסים והפקקים בצירים מרכזיים בעיר ובכך תורמת לסובלנות בהתנהגות של הנהגים בעיר. 4.        הפקחים מפעילים את הניידת תחת הנחיות מחמירות המחודדות באוזניהם חדשות לבקרים, עם זאת נושא תפעול הניידת נבחן על ידינו כל הזמן, תוך הקשבה לטענות המועלות ע"י תושבי העיר וניסיון מתמיד לשפר את פעילותה".

רז קינסטליך
דב צור
דורון אוזן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות