דף הבית / חדשות העיר / העירייה שאלה – התושבים ענו

העירייה שאלה – התושבים ענו

רונן דמארי

רגע לפני שהעירייה פותחת את האפשרות לצפייה בכ-13 מוקדים ברחבי העיר דרך המצלמות העירוניות, הגיעו תוצאות הסקר שפורסם בפייסבוק העירוני סביב השאלה: "מהו האזור המבוקש ביותר לצפייה באמצעות מצלמות העיר?"
המקום המבוקש ביותר, בו בחרו כשליש מהנשאלים, הוא חוף הים. המקום השני, עם כ-11% מהנשאלים, הוא חניון חוף הים. כך למעשה כ-44% מהנשאלים התמקדו באזור חוף הים מתוך 13 מוקדים. בחברה לבטחון, המוקד העירוני, השירות לתושב והתקשוב העירוני שחברו יחד כדי להוציא את הפרויקט הזה לפועל מסבירים כי צפייה בחוף הים ובחניון מעניקה מידע רלוונטי וחשוב לגולשים, מתרחצים ומבלים. באמצעות המצלמה ניתן לדעת מה צבע הדגל, מהו גובה הגלים, העומס בחוף הים וזמינות חנייה במקום.
במקום השלישי, עם 10.9%, ממוקם אחד מהחניונים הגדולים אך גם העמוסים והמבוקשים בעיר- חניון קניון הזהב. חניון זה משרת את באי הקניון אך גם את מאות העסקים באזור. צפייה בשידור חי בחניון תאפשר תכנון מיטבי לביקור באזור. גן בעברית הגיע למקום הרביעי ולאחריו רחוב ז'בוטינסקי ועד מחלף ראשון. בקרוב צפויה החברה לבטחון, בראשות מוטי נחמני, לפתוח את האפשרות לצפייה במצלמות ונתוני הסקר יילקחו בחשבון בקבלת ההחלטות. נזכיר כי ראשון לציון היא העיר המרושתת והמצולמת ביותר בישראל. כ-1200 מצלמות פזורות ברחבי העיר והופכות למעשה את ראשון לציון לעיר עם תחושת הביטחון הגבוהה ביותר בקרב הערים הגדולות בישראל, וזאת בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
ראש העירייה, דב צור, אמר כי "פרויקט מבט ראשוני, שיצא לדרך לפני כשש שנים, הוכיח את עצמו ומסייע לנו מדי יום בניהול העיר, מתן תגובה מיידית לכל אירוע, טיפול במפגעים והרתעת גורמים מביצוע עבירות במרחב הציבורי. עתה אנו מקווים שהמצלמות יהיו גם לעזר ולשירות התושבים שיוכלו באמצעותם לתכנן את פעילותם". יש לציין כי המצלמות יוצבו במרחב הציבורי תוך הקפדה מדוקדקת על נהלים נוקשים לשמירת והגנת פרטיות תושבי העיר.
סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון, רז קינסטליך, הוסיף: "תחושת הביטחון נבנית בעמל רב, בפריסת מצלמות ברחבי העיר, הרחבת נוכחות החברה לבטחון ברחובות ובמרכזים ציבוריים, תגובה מיידית ויעילה וכמובן שירות לתושב. אנו מזמינים את התושבים לקחת חלק בבחירת המוקדים הרצויים לצפייה ואנו משוכנעים שהיוזמה תתרום רבות לעיר".

מוטי נחמני

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות