דף הבית / חדשות העיר / "המקום צר מלהכיל"

"המקום צר מלהכיל"

מצוקת החנייה בשכונת נווה דקלים בראשון לציון מוכרת וידועה, אולם כעת טוענים תושבים כי העירייה והחברה לביטחון אינן פועלות בנחישות על מנת למגר את הבעיה שהולכת ומחריפה. בעירייה משיבים

רונן דמארי

הם סובלים לטענתם מדי יום, בכל פעם מחדש: תושבים המתגוררים בשכונה אמרו השבוע ל"גל גפן" כי מצוקת החנייה נובעת בעיקר בשל פיצולי יחידות דיור במרתפים והשכרתם באופן לא חוקי, לצד העובדה שתושבים רבים מעדיפים להעמיד את רכביהם מחוץ לבתיהם ולנצל את החניות שלהם לטובת שימושים אחרים: "יש תושבים בשכונה שמציבים דשא, בריכות או מחסנים בחנייה כדי להגדיל את שטח הבית במקום להכניס רכבים, ללא כל אכיפה של העירייה שנראה כאילו היא נותנת יד לתופעה".

-פניתם לעירייה באופן רשמי?

"פנינו מספר פעמים ללשכת ראש העיר ולחברה לביטחון על מנת שיבצעו אכיפה.

בלשכה פתוחה אחרונה התחייב ראש העיר להציב תמרורים נוספים בשכונה ושכל תמרור ייאכף. לגבי יחידות הדיור המפוצלות – קיבלנו תשובות לקוניות כגון 'אין לנו יכולת אכיפה' ו'תלשינו על השכנים שלכם'. בפועל, לאחר הצבת תמרורים חדשים לאחרונה בנוסף לקיימים, עדיין הפקחים מסרבים לאכוף בטוענה שאין הפרעה לתנועה. לא ייתכן שמחלקת תמרור וכבישים לאחר ביקור בשטח, הגיעה למסקנה כי הסימונים והתמרורים הכרחיים במקום ויש להציבם, אך הפקחים לא אוכפים".

-הפקחים לא מודעים לעובדה שיש תושבים שהופכים את המרתפים שלהם ליחידות דיור?

"לגבי פיצולי היחידות, כשמגיע פקח למקום הוא טוען כי "הבית לא קיים" כשבפועל הבית עומד וניצב שנים רבות. או שאין עדות לפיצול, כשבבירור רואים ירידה למרתף וכניסות לא חוקיות אשר נפתחו בחומת הבית. הדבר הופך את החיים בשכונה לבלתי נסבלים בחסות העירייה. לא ברור מדוע אין לעירייה אינטרס לאכוף".

אחת התושבות הוותיקות בשכונה הוסיפה: "כל השכונה בנויה מבתים פרטיים וכמעט כל אחד משכיר לפחות יחידות דיור. תחשוב איזה עומס יש כאן מבחינת רכבים. אנחנו שכונה ברוכת ילדים שלכל אחד יש לפחות שלושה, ארבעה ילדים ולכן יש שלושה רכבים לכל בית ועוד השוכרים שלפעמים הם זוגות, שגם להם יש עוד שני רכבים. המקום צר מלהכיל".

-מה העירייה יכולה לעשות?

"מדוע לעירייה אין אינטרס אכיפה? הם צריכים להגיע ולאכוף את החוק, יש כאן תושבים שהופכים את החנייה שלהם למשהו אחר. מה לגבי כל יחידות הדיור כאן? יש כספים שמגיעים לעירייה והיא לא עושה כלום כדי לגבות אותם. הכסף שלנו קבור שם. אתה לא יכול להפוך את החנייה שלך לבריכת שחייה או למקום אירוח.

נראה שמעלימים עין. לא כולם נהנים מהמצב הקיים, יש גם אנשים נורמטיביים שלא עוברים על החוק והם אלו שסובלים בסופו של דבר. מצוקת החנייה בשכונה ידועה לכולם, השאלה היא מה עושים כדי לפתור אותה ולמה לא פותרים אותה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "סוגיית פיצול הדירות ידועה והינה אחד הנושאים המרכזיים במדיניות האכיפה העירונית, אגף הפיקוח והרישוי פועל לאיתור הפיצולים, פתיחת תיקי פיקוח והגשתם לטיפול התביעה העירונית לצורך אכיפה. נכון להיות מתנהלים יותר מעשרים תיקי פיקוח רק בשכונה זו.

מעבר לכך, העירייה הכשירה שלושה חניונים לרווחת התושבים, כאשר האחרון בהם נפתח לפני כחודש. חניון נוסף ברחוב חלוצים יפתח בעוד פחות מחודשיים.

השבוע התקיים סיור נוסף של נציגי עירייה עם תושבים לבחינת חניון נוסף ברחוב ימית, נכון לעכשיו התושבים מביעים התנגדות לכך. בכל מקרה, יש לזכור כי על פי נתונים שפורסמו, מדי חודש נוספים לכבישי ישראל כ-25 אלף רכבים. מעבר לתופעת פיצולי הדירות, למשפחות יש כיום רכב שני ושלישי בבית. זו הסיבה שעיריית ראשון לציון שוקדת בשנים האחרונות על תוכנית אב לתחבורה ציבורית ופתרונות תחבורה שיתופיים. לשמחתנו בשנה האחרונה החלו התפתחויות משמעותיות בתחום וצפויות לנו התפתחויות חיוביות בהמשך עם התקדמות פרויקט הרכבת הקלה בעיר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות