דף הבית / חדשות העיר / הכנס השנתי של חברי בנק הזמן

הכנס השנתי של חברי בנק הזמן

מי ליאור

המיזם בנק הזמן מבוסס על החלפת זמן בין חברי הקהילה כשכל אחד מהם תורם את חלקו בהעברת ולימוד כישוריו לאחר, והאחר מתגמל אותו במטבע דומה, כך שבעוד זה נותן האחר אינו חסר והאיזון העדין נשמר ואינו מופר. בצורה זו מגשימים חברי בנק הזמן את חלומותיהם בדרך שוויונית קלה ויעילה, ללא עלות כספית מצדם כמו רכישת שפות, לימוד מחשבים, ריקודי עם, פיסול, והיריעה צרה מהכיל.

הכנס נפתח ביריד שחשף וקידם את הקורסים, הסדנאות והחוגים, המגוונים המופעלים בבנק הזמן, כמו סדנא להכנת סושי, סדנאות לצמחי מרפא, פיסול בעיסת נייר, ירידה במשקל, מודעות עצמית, סדנא למספרי סיפורים, צילום,  סדנא ליבוא אישי באמצעות האינטרנט ועוד עשרות תחומים מעניינים ומגוונים, שכאמור כל מי שמבקש להצטרף אליהם מחויב להעניק בתמורה מכישוריו.

בחלק האמנותי של האירוע נטלה חלק להקת רקדניות של בית הספר למחול מתנס שיכוני המזרח בניהולה של הכוריאוגרפית ליאת שבת. כך גם ד"ר התלהבות, בן סלע, שהופיע בהתנדבות בפני חברי הבנק, ולימד בהרצאתו כיצד להסב  את "צבע המשקפיים מאפור לורוד", בהומור ובמוסר השכל על החיים. בנימה רצינית יותר אמר כי אין לקחת אותם ברצינות יתר ויש ליהנות מהם כמה שיותר ולצחוק בכל הזדמנות.

עוד כלל האירוע סיפורים מפי חברים על החוויות שצברו בהנחיה ובהשתתפותם בחוגים השונים. אלה דימו את מצבם כישיבה על קרוסלה מסתובבת.  בקורטוב של סיפוק  אמרו "פעם אתה תלמיד ופעם מורה ומנחה בעל סמכות וידע".

הפעילות של 200 החברים בבנק בראשל"צ מנוהלת על ידי קבוצת מתנדבים פעילים ששותפה מלאה בפיתוח ועיצוב התוכנית. האירוע המיוחד והמרגש  שהתקיים זו השנה השנייה על ידי בנק הזמן, הנו תוצאה של עבודתם המאומצת ורבת המחשבה והתכנון של חברי צוות הניהול.

צילום: באדיבות בנק הזמן

יוסי בצלאל, מנהל מתנ"ס שיכוני המזרח, ציין בהערכה את הפעילות הענפה, המתקיימת במתנ"ס שבניהולו ובעזרת אנשי צוותו: "בזכות פעילות זו, תושבי שיכוני המזרח והסביבה צורכים ונהנים מהפעילות המגוונת שבנק הזמן מפעיל במתנ"ס".

תמר בן משה, ראש צוות השיבוץ בבנק הזמן:"הכנס הוכיח את נחיצותו בעוצמה ובהשראה שהעניק מסביבו לקשרים הבינאישיים הישירים בין מאתיים החברים, בעיקר  כשאנו ערים לעובדה שהקשרים הבינאישיים  בעידן המודרני הולכים ומצטמצמים מתוך האפשרויות המזמנות להם הרשתות שיוצרות חברויות ויטואליות ברובן" עוד הוסיפה והדגישה בסיפוק  כי כך נוצרת קהילה .

רכזת התוכנית ורד אברמוביץ, רכזת התוכנית הוסיפה לדברים ואמרה: "מרגש לראות את הרכב החברים- צעירים ומבוגרים עולים חדשים וותיקים  כאשר לכל אדם יש משאב שלא יסולא בפז. לכל אחד יש את הייחודיות שלו ואת הערך המוסף, שהוא מביא אתו לבנק הזמן. התושבים אחראים על יצירת כלכלה קהילתית, ובכך מתגבר החוסן החברתי והקהילתי".

ראש המינהל לשילוב חברתי, נעמי אחימור, הודתה לעובדי המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, המפעילה את המיזם החשוב הזה המאפשר לכל לפתח קשרים חברתיים, קל וחומר לנשים הבודדים, לצד ערך התרומה והשכר שבצדו: "בנק הזמן יוצר מהפך בהרגלי ההתנדבות המוכרים,  החברים הפעילים בבנק הזמן הנם תורמי זמן, ומקבלי זמן. העיקרון המנחה במודל בנק הזמן  הפועל בערים נוספות בארץ, הוא מודל על פיו, נוצר שוויון בין הנותן ובין המקבל– אין חזקים ואין חלשים. זהו המפתח לקיום יחסי גומלין חברתיים, שמחזקים את תחושת ההדדיות והסולידריות בין חברי הקהילה".

בנק הזמן פתוח למצטרפים מכל שכבות האוכלוסייה –צעירים, בעלי משפחות, גמלאים, חילונים, דתיים. הפעילות מתאימה לכל מי שרוצה לקבל ולתת ולהיות חלק מקהילה משמעותית.

תושבים המעוניינים להצטרף לבנק הזמן ניתן לפנות למחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה בטלפון

03-9689891/909 או במייל [email protected]

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות