דף הבית / חדשות העיר / הילדים אמרו דברם

הילדים אמרו דברם

מי ליאור

 

לאחרונה התקיים מפגש של חברי פרלמנט הילדים עם נציגים מפרלמנט הנוער, בו נקבעו שלוש יוזמות ליישום בשנת הלימודים הנוכחית: מיגור תופעת ההצקות והאלימות בבתי הספר, יוזמה בשיתוף פרלמנט הנוער, עזרה לבעלי חיים והעלאת המודעות לאחים של ילדים עם מוגבלויות. יוזמה זו נעשית בשיתוף פרלמנט הנוער ומינהל לשילוב חברתי בעירייה. במסגרת היוזמה , יפעל פרלמנט הילדים לסייע לאחים של בעלי מוגבלויות שלעתים מתביישים או מוחרמים בבית הספר.

ראש העירייה, דב צור, אמר "אנו מקדישים את מירב זמננו להפוך את העיר הזו לטובה יותר, ובעבור מי? בעבור הילדים שלנו. הגיע הזמן שנשמע גם מהם מה נכון להם. הם הנהנים העיקרים ממרבית הפעולות שלנו בעיר ויש היגיון רב לשמוע את קולם ולהביט על העולם דרך העיניים שלהם".

פרלמנט הילדים הינו גוף מייצג של ילדי העיר, הכולל נציגות של תלמידים מכל בתי הספר היסודיים לשכבות ה'-ו'. מטרת הפרלמנט היא לגבש קבוצת תלמידים מבתי הספר היסודיים המייצגים את מועצת התלמידים בבית ספרם, בעלי כושר מנהיגות ויכולת להשפיע על בני גילם למעורבות ועשייה חברתית – ערכית. נציגי הפרלמנט הם חברים משמעותיים בחברה ובקהילה הפועלים למען עצמם ולמען אחרים. העירייה רואה בנציגי הפרלמנט שותפים מלאים המשפיעים על חיי הילדים בעיר וציר מרכזי להעלאת צורכי התלמידים.

התוכנית מאפשרת לחבריה להתנסות בתהליכים דמוקרטיים, לחזק את כישורי המנהיגות, לחזק את הקשר והמחויבות של התלמידים לעיר ולקהילה, לקחת חלק בקידום מיזמים, להוביל פרויקטים חברתיים, לבנות יוזמות ולפעול למען יישומן. בפרלמנט מתנהלים דיונים בנושאים חברתיים –ערכיים, אשר במהלכם נשמעות דעות אישיות של התלמידים. החלטות חשובות המשפיעות על קהילת הילדים בעיר ראשון לציון, מתקבלות  על בסיס דיאלוג פתוח ואמיתי. חברי הפרלמנט מוזמנים לתת ביטוי לרצונותיהם על ידי ניהול רב שיח מתורבת.

צילום: באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות