דף הבית / חדשות העיר / "הטיול הוסט לאזורים שאינם מסוכנים"

"הטיול הוסט לאזורים שאינם מסוכנים"

למרות סכנת השיטפונות באזור הערבה וההתראות, ועל אף חשש ההורים, אפשר משרד החינוך לקיים את הטיול השנתי לתלמידי כתה י' בגימנסיה גן נחום. במשרד החינוך משיבים

מי ליאור

יממה טרם שהאסון הכבד שגבה את חייהם של 10 מתלמידי המכינה הקד"צ, יצאו תלמידי כיתה י' של גימנסיה גן נחום לטיול בערבה באישור משרד החינוך. השבוע שוחחנו עם יו"ר ועד ההורים המוסדי של גמנסיה גן נחום, מיקי אלון וביקשנו את דעתו בנושא. "אני שואל כיצד איש מכל אלה לא הפעיל שיקול דעת מושכל ולקח את ההחלטה המתבקשת לדחות את הטיול לתקופה יציבה ובטוחה יותר באקלים ההפכפך". אלון הדגיש כי נוכח האסון שארע יומיים לאחר מכן ובשל חשיבות הפקת לקחים, נקבעה פגישה עם נציגי הורי התלמידים, מנהל השש שנתי של גן נחום, ד"ר נמרוד דוד, מפקח משרד החינוך ונציגות ההורים העירונית, אבי צרף ורוני עקירב. הוא ציין כי בכוונתו לדרוש נהלים ברורים ומוקפדים בנושא, ולאפשר לנציג ועד ההורים המוסדי את הגישה לחדר המצב בעיתות אירועים חריגים כאלה ואחרים.
יו"ר ועד ההורים העירוני אבי צרף ויו"ר מועצת ההורים העירוני רוני עקירב אמרו: "ידינו כבולות נוכח העובדה כי חדר המצב במשרד החינוך הוא הגורם היחיד והבלעדי לקבלת ההחלטות אם יצאו תלמידי בתי ספר לטיול ובאיזה מזג אוויר. לצערנו הפעם השיקולים של משרד החינוך וחדר המצב היו שגויים בעליל, וכאמור רק בדרך נס איש מהתלמידים לא נפגע". עוד ציינו השניים כי לאחר ל"ג בעומר ישבו יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים וידונו בנושא בכובד ראש על מנת לבנות רשת בטחון קפדנית יותר, שתבטיח את שלום התלמידים בעיר".
נוסיף כי מנהל השש שנתי ד"ר נמרוד דוד, שלח בשבוע שעבר מכתב להורי התלמידים שבו הוא פרט את כל הבדיקות שנעשו להבטחת שלום התלמידים טרם יציאתם לטיול ובמהלך הטיול. כך כתב: "אדגיש שהטיול, על כל חלקיו, התבצע באישור חדר המצב של משרד החינוך ומתוך שיקול דעת של דאגה לבטיחות המשתתפים ושום פעולה בשטח לא היתה מתבצעת ללא אישור של חדר מצב".
תגובת משרד החינוך: "הטיולים הרגליים במסלולים מסוכנים בוטלו או הוסטו למקומות חלופיים. אשר לטיול הנדון, בהחלט מבינים וערים לחששות ההורים, אך הטיול הנדון הוסט רגלית לאזורים שאינם מסוכנים. חדר המצב עמד בקשר רציף עם מדריכי הטיול ודאג ללוות את יציאת האוטובוסים מהמקום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות