דף הבית / חדשות העיר / "הדו"חות מעולם לא הגיעו"

"הדו"חות מעולם לא הגיעו"

רונן דמארי

תושבת העיר הופתעה לגלות בשבוע שעבר כי לחובתה דו"ח משנת 2016, שהספיק לצבור ריבית ולתפוח מסכום קנס מקורי של 250 שקלים לסכום של 412 שקלים. לדבריה בשיחה עם נציגת החברה לביטחון, היא גילתה כי במערכת קיים עוד דו"ח לחובתה משנת 2017 שאף הוא הספיק לצבור ריבית. התושבת טוענת בתוקף כי גם את הדו"ח הנוסף, היא מעולם לא קיבלה.
בשיחה עם "גל גפן" היא סיפרה השבוע: "קיבלתי דו"ח משנת 2016 שבו נאמר שעמדתי ברחוב רוטשילד מעל 15 שניות. כשפניתי לחברה לביטחון ואמרתי שלא קיבלתי מעולם דו"ח כזה, הם אמרו אנחנו שלחנו, עשינו את שלנו. הם אמרו שיש לי קנס במקור של 250 שקלים ושעכשיו אני צריכה לשלם 412 שקלים. רציתי לשלם ואז הנציגה אמרה לי שיש עוד דו"ח משנת 2017, שצילמו אותי ברחוב הרצל ושאני צריכה לשלם עליו 375 שקלים. אמרתי שלא קיבלתי דו"ח כזה, אבל זה לא עזר. זה מרגיש לי שהם עושים קופה על תושבים. לא שולחים לתושבים את הדו"ח ואחרי זה שולחים עם קנסות וריביות, והתושב לא אמור לדעת על זה? אני יכולה לקבל את זה ששלחו לי, הלכתי, שילמתי, אבל זה כבר עקרוני, איך יכול להיות שקיבלתי שני דו"חות משנים שונות ולא ידעתי על זה? קיבלתי התראה שזה קנס לפני עיקול ואני לא יודעת על זה אפילו. תחשוב כמה תושבים בראשון לציון זה קורה להם? מבחינתם הם עושים כאן קופה על תושבים".

לדברי התושבת היא הבינה מהשליח שהגיע לביתה כי באמתחתו דו"חות דומים נוספים לחלוקה ברחבי העיר: "השכנה שלי קיבלה מאותו שליח דו"ח על עבירה שבוצעה לפני שנה וחצי ברחוב שמוטקין, על סך 400 שקלים, זה נראה משהו שיטתי ומגמתי שעושים תרגיל על התושבים".

-לדעתך כיצד העירייה יכולה להתייעל?
"עיקר הטענה זה שאם מישהו חנה לכמה שניות להוריד נוסע או להעלות נוסע, זו לא חוכמה לצלם אותך בסתר, כשאתה יושב ברכב ולברוח ולשלוח לי את זה אחרי שנתיים. דבר שני, ראוי שאם אתה פקח בתפקיד ורואה רכב שמבצע עבירת תנועה, אתה עובר לידו ואומר לו לנסוע והוא ייסע. יכול להיות שקיבלת שיחת טלפון ואתה נעמד לזמן קצר, במקרה שלי אף כרוז לא נשמע ולפי הנהלים אמורים להכריז בכריזה ולהגיד לך לנסוע. אם הייתה כריזה לא היינו זזים?"

-את מתכוונת לשלם את הדו"חות שקיבלת?
"כרגע לא, הגשתי בקשה לביטול ואם היא לא תיענה, אני אשפט. אני רוצה להבין איך הדברים האלו עובדים".

תושבת נוספת שקיבלה לאחרונה דו"ח על עבירה שבוצעה בשנת 2016 התייחסה אף היא לסוגיה: "קיבלתי דו"ח על עבירה שבוצעה בשנת 2016, כנראה שהייתה עצירה על אדום לבן. אני אף פעם לא קיבלתי דו"ח, אז כנראה שעברה הניידת וצילמו. העניין הוא שהם לא שמים דו"ח על השמשה, אז תשלחו בדואר, אבל אני לא קיבלתי. אני חוששת שיש עוד דו"חות ושהם מחכים שיעבור הזמן כדי שישלחו אותם. הקנס המקורי שלי היה 250 שקלים ועכשיו זה 400. אם הייתי מקבלת בזמן, הייתי משלמת כמובן, אבל לא קיבלתי. אני לא מאלו שצוברים דו"חות".

-כלומר אין לך בעיה עם עצם ביצוע העבירה ותשלום הדו"ח, הטענה היא שלא ניתנה לך אפשרות לשלם אותו?
"כן, יש חוק, אני מסכימה, אבל תנו לי אפשרות לשלם. מדצמבר 2016 ועד היום זה שנה וחצי והדו"ח לא נשלח אליי. שייתנו לנו אפשרות לשלם את הסכום המקורי, זה נראה על פניו שעושים את זה בכוונה. זה קורה הרבה וזה אומר משהו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "שתי הפונות לא מערערות כלל על עצם קיום העבירות, שמעכבות את התנועה ואף מסכנות את הנהגים והולכי הרגל. החברה לבטחון אוכפת את החוק למען שמירה על ביטחון התושבים ואין שום הצדקה להתחשב באלו המזלזלים בחוק. הודעות תשלום קנס נשלחות לכתובת החייב עפ"י משרד הרישוי- בהתאם לקבוע בחוק.
על פי החוק, החובה החלה על הרשות היא להוכיח כי אכן הודעות תשלום הקנס נשלחו אל החייב, וזאת מבלי שיש צורך לוודא ו/או להוכיח כי אכן קיבל אותה. זו הסיבה שאנו משקיעים כספים ושולחים את הדו"חות בדואר רשום ולא בדואר רגיל, שכן בחוק קיימת חזקת מסירה. כלומר, גם אם החייב בחר לא לקחת את דבר הדואר הרשום, רואים אותו כאילו קיבל את דבר הדואר.
הואיל והחייבים לא ביקשו לערער ו/או להישפט ו/או לשלם את הקנס בתוך פרק הזמן הקבוע בחוק, הליכי הגבייה נמשכו כסדרם, ובהתאם להוראות החוק ראו את בעל החוב "כאילו הורשע בבית המשפט ונגזר עליו הקנס הנקוב בהודעת תשלום הקנס" – דהיינו: החוב חלוט ואין לו זכות לערער עליו ו/או לבקש להישפט בגינו" .

אילוסטרציה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות