דף הבית / חדשות העיר / "הביוב עולה על גדותיו"

"הביוב עולה על גדותיו"

בעלי הדירות בבניין רכבת ישן בשכונת רמת אליהו סובלים בשנים האחרונות מביוב העולה על גדותיו ופוגע בשגרת חייהם. לאחרונה כל אחד מהם קיבל קנס של 750 שקלים, עקב חוסר נכונות של חלק מהשכנים להשתתף בעלות התיקון

רונן דמארי

הביוב עולה על גדותיו והסובלים העיקריים הם בעלי הדירות בכניסה הראשונה בבניין הרכבת, הממוקם ברחוב הצפירה. בבניין חמש כניסות ולטענת דיירי הכניסה הראשונה, הם הסובלים העיקריים מבעיית הביוב החוזרת על עצמה כל מספר חודשים. לטענתם, את תוצאת הסתימה העלולה להגיע מכל אחת מהכניסות רואים רק בכניסה הראשונה, ובעלי הדירות בכניסות האחרות מתעלמים מהבעיה ומבקשים מהם לשאת בעלויות התיקון.
ל"גל גפן" סיפרו בעלי הדירות בכניסה הראשונה כי התראות מהפיקוח העירוני מגיעות רק אליהם וכל הפניות שנעשו בעבר, הן לפיקוח והן לעירייה עצמה לא הועילו, ההתראות המשיכו להגיע אליהם בלבד.
אחת מבעלי הדירות סיפרה: "בחמש השנים האחרונות, בכל שלושה או ארבעה חודשים, הביוב עולה על גדותיו ורק הדיירים בכניסה שלנו מביאים בעל מקצוע וביובית לפתיחת הסתימה, כאשר כל בעל מקצוע שהגיע אמר לי שהבעיה תחזור על עצמה מכיוון שיש בעיה בכל קו הביוב בבניין. לפני כשבועיים שוב הביוב הוצף והוא כיום נוזל עד לרחוב חיים אריאב, שוב רק דיירי הכניסה הראשונה קיבלו התראות מהפיקוח העירוני. כמובן, כמו בפעמים קודמות, הזמנתי ביובית על חשבון הדיירים בכניסה הראשונה, אך הפעם הביובית לא הצליחה לפתור את הסתימה ובעלי מקצוע שהגיעו בכדי לאמוד את הבעיה הודיעו לנו כי כל השוחות בבניין נסתמו וכי ישנה בעיית שבירה או קריסה בקו הביוב של הבניין, ומכיוון שהשוחה הממוקמת מאחורי הכניסה הראשונה, היא הנמוכה ביותר ועל כן היא זו שגולשת החוצה מכל הקו המשותף של הבניין, היא זו שסופגת את הכל.
פניתי לפיקוח עירוני בראשון לציון, משום שמדובר בעלויות גבוהות מאוד והתיקון הפעם לא יכול לחול רק על הדיירים בכניסה שלנו, יש לציין לשבח את שיתוף הפעולה של מחלקת פיקוח עירוני בראשון לציון, אשר נתנו לי אורכה לנסות ולגבות את הכספים מהדיירים ולהביא קבלן לביצוע העבודה. לצערי הדיירים ברחוב זה אטומים ולא היו מוכנים להקשיב ולהשתתף בעלות התיקון.
כיום, כולם ללא יוצא מן הכלל, קיבלו קנסות בסך 750 ₪ כל דייר ורק אז ישנה הענות להשתתף בהוצאות התיקון, אך גם לא כולם. בינתיים הביוב ממשיך לנזול, ריחות נוראיים וילדים קטנים שמסתובבים באזור יכולים לחלות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות