דף הבית / חדשות העיר / "דו"ח בשטח פרטי"

"דו"ח בשטח פרטי"

תושב ראשון לציון טוען: "קיבלתי דו"ח חניה מהחברה לבטחון בשטח פרטי". בעירייה משיבים

רונן דמארי

חניה יקרה: המדובר על בניין מגורים ברחוב חיל התותחנים, בשכונת שער הים החדשה, במערב העיר. בין הבניינים ישנו אזור מסומן המיועד לרכב כיבוי אש, אולם לדברי התושב מאז אכלוס הבניינים נוהגים בעלי הדירות ואורחיהם להעמיד שם את רכביהם באין מפריע. לפני מספר שבועות, התושב העמיד את רכבו בשטח המסומן לפרק זמן קצר וכאשר שב אליו גילה דו"ח על סך 500 שקלים, בו נאמר כי חנה על המדרכה. התושב פנה לחברה לביטחון וביקש לבטל את הדו"ח, בטענה כי הוא ניתן בשטח פרטי ולאחר שנדחה ביקש להישפט.
בשיחה עם "גל גפן" אמר התושב השבוע: "מדובר ברחבה גדולה ששייכת לשני בניינים. יש שם שני מקומות חנייה כרחבת כיבוי אש, אבל זה לא תקני ואנשים חונים שם לכל אורך הדרך 24 שעות. מה שקרה לי זה שבמקרה הגעתי מקניות, החניתי שם את האוטו, הורדתי את הקניות הביתה ופתאום ראיתי דו"ח על החלון. לי זה קרה באופן חד פעמי, אבל אנשים מקבלים כאן דו"חות על ימין ועל שמאל. נראה שהפקחים לא באים באופן יזום, אלא על פי קריאה. לא יכול להיות שאני חוסם מישהו כשאני עומד שם".

-מה אומרים בחברה לביטחון?
"פניתי אליהם ואמרו לי שהם דוחים את הבקשה לבטל אותו כי מדובר בדו"ח מדרכה. בדקתי מה ההגדרה של מדרכה ורוחב מדרכה בישראל הוא 1.30 מטר.
אני עמדתי במרחק של 18 מטר משפת הכביש, זה לא עונה להגדרה של מדרכה".

-מה אתה מתכוון לעשות כעת?
"הודעתי שאני הולך להישפט, אני ממתין שישלחו לי זימון למשפט. לא יכולים לתת לי דו"חות בשטח פרטי. נראה מה השופט יגיד. אם הם רוצים – שייקחו את זה על אחריותם ויטפלו בהכל, ואם לא רוצים שלא ייתנו כאן דו"חות חניה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אכיפה בשכונות מתבצעת בעקבות קריאות שמתקבלות במוקד ולא באופן יזום, משמע- רכבו הפריע לשכניו. לגופו של עניין, רחבת הכיבוי שנמצאת בסמוך לבנייני מגורים היא שטח שמיועד לכבאית בלבד ומוגדר כשטח פרטי ציבורי. על שטח זה חלים חוקי העזר העירוניים כמו איסור חניה על מדרכה, איסור חניה על מעטפה, חניה במקום שאינו מותר לחניה וכדומה. החברה לבטחון מבצעת אכיפה כנגד עבירות חניה ופיקוח במטרה למנוע הפרעה לתנועה ושמירה על חיי אדם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות