דף הבית / חדשות העיר / גינה קהילתית חדשה ברחוב ביל"ו

גינה קהילתית חדשה ברחוב ביל"ו

מי ליאור

בימים אלו יוצא לדרך פרויקט חדש להקמת גינה קהילתית ברחוב ביל"ו, אשר תשרת את דיירי הרחוב ואת דיירי הרחובות הסמוכים. הגינה הקהילתית תוקם על ידי התושבים בליווי עיריית ראשון לציון ותטופח על ידם ועל ידי דיירי "בית ימימה" המתגוררים ברחוב. העירייה מזמינה את התושבים להירשם, לקחת חלק בהקמת הגינה ובהחלטה על אופייה וייעודה של הגינה.
הגינה החדשה תצטרף לטרנד הגינות הקהילתיות שפוקד את המדינה בשנים האחרונות. בשנים האחרונות הוקמו מספר גינות קהילתיות ברחבי העיר כאשר מטרתן להוות מרחב למפגש חברתי סביב התנסות בעבודת אדמה, גידול ואכילת ירקות טריים לצד הנאה משדה יבולים שכונתי שאינו אופייני למרחב עירוני. בנוסף לגינות השכונתיות, אגף הנוער והצעירים בעירייה הקים מספר גינות קהילתיות שמטופחות על ידי הנוער במסגרת מחויבות אישית. כמו כן, בשנים האחרונות, בשל הביקוש הרב, יזם אגף איכות הסביבה בעירייה קורס להקמה ותפעול גינות קהילתיות שזוכה להצלחה רבה.
אחת הגינות הקהילתיות הבולטות בעיר היא הגינה הקהילתית ברמת אליהו שהצליחה לגבש את תושבי השכונה. הקמת גינה קהילתית בשכונה הייתה יוזמה של תושב השכונה אפרים נגאה, שחיפש דרכים יצירתיות לחבר בין העולים הוותיקים מאתיופיה לעולים החדשים המתגוררים בשכונה, שתי קבוצות שהיה ביניהן נתק.  הגינה אכן  עשתה את שלה וכיום שוררים בין שתי קבוצות העולים קשרי קהילה ענפים ומאוחדים.
יתרה מכך, לצד העבודה בגינה אשר מעניקה לתושבים סיפוק רב, הם מגדלים בגינה זנים מהמטבח האתיופי שקשה למצוא אותם בשווקים, כמו מיני פלפלים ו-טֶף שהינו הדגן הלאומי של אתיופיה ממנו מכינים את המאכל המסורתי- אינג'רה. הגינה ברמת אליהו  הוקמה  ומופעלת על ידי המינהל לשלוב חברתי, מינהלת השכונה של רמת אליהו ומשרד השיכון-שיקום שכונות . את הגינה מתחזקים היום 32  מבני העדה האתיופית, ביניהם מבוגרים, צעירים ואפילו בני נוער שכל אחד מהם לוקח את התוצרים לביתו, למשפחתו ולשכניו.

להצטרפות לגינה העירונית ברחוב ביל"ו יש לפנות לזמירה כרמלי, ראש מינהלת דרום מזרח בטלפון 03-9580237 או במייל [email protected]

גינה קהילתית ברמת אליהו. צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות