דף הבית / חדשות העיר / בתוך חמש שנים: זינקה כמות הנוסעים בתחנות הרכבת בעיר ביותר מ-180%

בתוך חמש שנים: זינקה כמות הנוסעים בתחנות הרכבת בעיר ביותר מ-180%

רונן דמארי

כמות הנוסעים העולים והיורדים בתחנות הרכבת "משה דיין" ו"ראשונים" בראשון לציון עומדת על כ-2.6 מיליון נוסעים בשנה, נכון לשנת 2016. רק בשנת 2012, עת נפתחה תחנת הרכבת "ראשונים" בדרום מרכז העיר, עמד הנתון על כ-1.4 מיליון נוסעים בלבד, כלומר זינוק של למעלה מ-180% בכמות הנוסעים העושים שימוש בתחנות אלו. הצמיחה המשמעותית נרשמה בתחנת הרכבת "משה דיין" שם הוכפלה כמות הנוסעים בחמש השנים האחרונות. ככל הנראה, הסיבה נעוצה בפיתוח מערב העיר ויצירת מקומות עבודה חדשים. עם פיתוח מתחמי העסקים במערב העיר, צפוי גידול דרמטי בנוסעים העושים שימוש בתחנת הרכבת "משה דיין".
עוד עולה מהנתונים כי היעד המרכזי של הנוסעים ממשיך להיות תל אביב, עם למעלה מ-60% מכלל הנסיעות. אגב, רובם יורדים בתחנת רכבת מרכז. כמו כן, החודשים הבולטים ביותר בהן נעשה שימוש ברכבת הם חודשי החורף- דצמבר-ינואר וחודשי הקיץ- יולי אוגוסט.
בעירייה מעודדים מנתון זה שכן נושא התחבורה הציבורית נמצא על סדר יומה של העירייה. במסגרת זו שואפת העירייה להקל עד כמה שניתן על תושבי מרכז ומזרח העיר המבקשים לנסוע דרך תחנת רכבת "ראשונים".
לאחרונה נפתח חניון ענק של 600 מקומות חנייה על פני ארבעה מפלסים בקניון עזריאלי המוצע בחינם לתושבי העיר הנוסעים ברכבת. החניון מופעל על ידי אגף החניונים בחברה לבטחון. הכניסה לחניון נעשית משדרות נים וישנה הכוונה ל"חניון הרכבת", בשונה מחניון הקניון. כאמור, תושבי העיר זכאים לחנות בחינם בכפוף להצגת כרטיס נסיעה ברכבת. עלות החנייה לתושבי חוץ עומדת על עשרה שקלים בכפוף להצגת כרטיס רכבת ועלות החנייה עבור תושבי חוץ ותושבים שאינם נוסעים ברכבת, עומדת על 15 ₪ למשך כל היום. כמו כן, בקרוב צפויה העירייה לפתוח, לשירות התושבים, גשר הולכי רגל מואר בין שכונת האירוס לתחנת הרכבת, דרך קניון עזריאלי. הגשר הוקם בהשקעה משותפת של העירייה ועזריאלי, אורכו כ-70 מטרים וגובהו כ- 5.5 מטרים.
מלבד הרכבת הכבדה, העירייה מבקשת לדחוף קדימה גם את הקמת הקו החום של הרכבת הקלה, שיחל ממתחם האלף בראשון לציון, יחצה את העיר וימשיך לבאר יעקב, רמלה ולוד. בעיריית ראשון לציון יודעים שהקו החום אשר יתחבר לקו האדום של הרכבת הקלה ולמעשה לכל גוש דן, צפוי לשנות לגמרי את פני התחבורה בעיר ולשפר דרמטית את איכות חיי התושבים. לכן הצהירה העירייה, ואף קיבלה את ברכת משרד התחבורה, כי היא מוכנה לקחת את המושכות לידיה ולהשיג את המימון באופן עצמאי להקמת הקו החום.
מ"מ ראש העירייה, מוטי עג'מי, אמר כי העירייה פועלת במקביל במספר מישורים על מנת לשפר ולהנגיש לתושב את השימוש בתחבורה הציבורית. מלבד קידום קווי הרכבת הכבדה והקלה, החברה הכלכלית ממשיכה לסלול שבילי אופניים, החברה לבטחון צפויה להתחיל באכיפת הנסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית והעירייה בהתקשרות מול חברת CAR2GO שצפויה להציב עשרות כלי רכב להשכרה לטווח קצר לעידוד נסיעה שיתופית. "המגמה בארץ והעולם היא לתעדף נסיעות תחבורה ציבורית ונסיעות משותפות ובכך להקל על העומס בכבישים".

תחנת הרכבת משה דיין- צילום עידן גרוס
תמונה גשר הולכי רגל- צילום עיריית ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות