דף הבית / חדשות העיר / בעקבות "חוק השואה" בפולין

בעקבות "חוק השואה" בפולין

רונן דמארי

המשנה לראש העיר, אייל מושיוב הגיש השבוע הצעה לראש העיר, דב צור, בה הוא מבקש כי העירייה תנתק את קשריה עם העיר התאומה על רקע העברת "חוק השואה" בפולין.
בהצעתו כותב מושיוב בין היתר: "בעת האחרונה כולנו נחשפנו להתבטאויותיו האנטישמיות של ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי, בקביעת חוקים אשר חוללו סערה ואף אמירות שעוסקות בהכחשת מעורבות הפולנים בשואת העם היהודי. בתאריך 1.2.2018 עבר "חוק השואה" בסנאט הפולני ובכך לדעתי, עבר ראש ממשלת פולין כל גבול. זהו "חוק מופרך" האוסר על אזכור מעורבותה של פולין בפשעי השואה וכן שימוש במונח "מחנה השמדה פולני", בהם הנאצים רצחו בשיטתיות יהודים על אדמתה במהלך מלחמת העולם השנייה. על פי החקיקה החדשה מי שיעבור על החוק, גם מחוץ לפולין, צפוי לעונש של עד שלוש שנות מאסר. בוועידת מינכן לביטחון שהתקיימה השבוע המשיך להתבטא ראש ממשלת פולין באמירה אומללה: "כפי שהיו פולנים שסייעו לנאצים- כך היו יהודים ששיתפו עימם פעולה". ראש ממשלת פולין מנסה לשנות את פני ההיסטוריה הכואבת של שואת העם היהודי ו"אהדתו" לעם היהודי נחשפה, אל לנו לתת לזה יד בכל מחיר, יהא אשר יהא".
עוד הוסיף מושיוב: "כיהודי המכבד את עמו, מעריך את ניצולי השואה הגיבורים ומוקיר את זכר ששת מיליוני היהודים אחינו ואחיותינו שנרצחו בידיי הנאצים ועוזריהם במלחמת העולם השנייה על אדמת פולין, אבקש להיענות להצעתי ולהיות העיר הראשונה בישראל שנוקטת צעד כנגד פעולותיו ואמירותיו מכחישות השואה של ראש ממשלת פולין".
ל"גל גפן" הוא הוסיף: "אנו מחויבים לשמור על זכרם של ששת הנספים בשואה וכבודם של הניצולים שהאמירות פוגעות בהם קשות. לא ייתכן שראש ממשלת פולין ינסה לשנות את פני ההיסטוריה ואנו נשב בחיבוק ידיים. המעשה שאני יכול לעשות כמשנה לראש העיר זה להפסיק את קשרי הידידות שלנו עם העיר התאומה בפולין ואולי זה יגרור ערים אחרות בישראל. אם זה לא יעזור ויזעזע את הפולנים אין לי ספק שזה ישקיט את מצפוננו שהגבנו לאמירות ולמעשים של ראש ממשלת פולין".

אייל מושייב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות