דף הבית / חדשות העיר / "בעוד כחודש וחצי יפונו סוחרי השוק העירוני"

"בעוד כחודש וחצי יפונו סוחרי השוק העירוני"

רונן דמארי

סאגת פינוי הסוחרים מהשוק העירוני הגיעה לסיומה: בית המשפט המחוזי קבע תאריך, 15.4.18, שבו יפונו הסוחרים, שלא הגיעו עד כה להסכמה עם העירייה.
בתוך כך נמסר כי השוק העירוני ברחוב יהודה בעיר נמצא בבעלות העירייה. במשך שנים פועלים במקום סוחרים שטוענים לזכויות במקום למרות שהם אינם מוגנים, הם אינם משלמים דמי שימוש על המקום, חשמל, ארנונה ומים. לפני כחצי שנה הכריע בית המשפט השלום בראשון לציון בעניין והורה על פינוי הסוחרים. אלא שחלק מהסוחרים לא קיבלו החלטה זו וערערו למחוזי. בסופו של דבר הוחלט בהסכמה כי הסוחרים יפונו בעוד כחודש וחצי והשוק ייסגר. דבר שקיבל תוקף בית המשפט המחוזי.
בעירייה אומרים כי מאז 2012, סמנכ"ל העירייה, איתן דורון, מנהל את הדיאלוג עם הסוחרים. הוא נפגש איתם וגיבש עם חלקם הסכמות לפינוי. אולם הפינוי התעכב מזה שנים בגלל מספר סוחרים שלא הגיעו להסכמות. שופטת בית המשפט השלום בראשון לציון, יעל בלכר: "העירייה התנהלה על פי העיקרון שכל אחד מהמחזיקים יקבל לעת הפינוי את הפיצוי המגיע לו, ככל שמגיע, בהתאם לזכויותיו בחנות הקיימת… אין מחלוקת כי אפשרות כזו עמדה גם לנתבעים, אך הם לא עשו לממשה". עוד נאמר כי "באפשרותה של העירייה ואף מחובתה, בשים לב לכך שהיא מנהלת מקרקעי ציבור, לנקוט בהליכים ובסמכויות החוקיות העומדות לרשותה".
ראש העירייה, דב צור, בירך על ההחלטה ואמר כי "לא יתכן שסוחרים מנהלים עסק פרטי לחלוטין ולא משלמים דמי שכירות וחשבונות ארנונה, חשמל ומים. המשא ומתן לפינוי הסוחרים נעשה לפנים משורת הדין ומתוך רצון טוב במטרה להגיע לפתרון מוסכם, אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו לאורך כל התהליך ושבסופו של דבר הפינוי יבוצע בהסכמה".

שוק עירוני ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות