דף הבית / חדשות העיר / "אשקם את תדמית העיר"

"אשקם את תדמית העיר"

רונן דמארי

ביום שלישי השבוע הכריז מוטי עג'מי באופן רשמי על כוונתו להחליף את שותפו הפוליטי מזה שנים ארוכות, ראש העיר דב צור. עם הכרזתו, עג'מי התפטר מתפקידו, ככל הנראה לאחר שהבין כי צור ישלול את שכרו וסמכויותיו בכל מקרה.

הצעד בו נקט עג'מי הפתיע גורמים מסוימים במערכת הפוליטית בעיר, אולם חלקם ידעו כי מהרגע שעג'מי הודיע על כוונתו להתמודד ברשימה עצמאית, הוא גמר אומר להתמודד מול צור על הנהגת העיר, בין היתר בשל סכום הכסף שקיבל לטובת קמפיין הבחירות מיו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי.

גורם פוליטי אמר השבוע ל"גל גפן": "מוטי ראה שרז מתמודד ודורון מתמודד ואסף מתמודד וליאל מתמודדת, הוא כנראה הרגיש שיש לו הזדמנות לזכות בתפקיד ולא רצה שאחרי כל כך הרבה שנים במערכת מישהו אחר יעשה את זה במקומו".

בהודעה שהעביר עג'מי לתקשורת נאמר בין היתר: "ראשון לציון חשובה לי, והיא חלק בלתי נפרד מחיי. אני מתכוון לנהל את העירייה ביושרה ואחריות כפי שניהלתי אותה בתקופה בה דב צור נבצר מתפקידו בשל החקירות נגדו".

עג'מי כיהן ב-10 השנים האחרונות כסגן וממלא מקום ראש העירייה – ובתחילת השנה האחרונה כיהן למשך מספר שבועות כראש העירייה בפועל בעת נבצרותו של דב צור בשל חקירת המשטרה שנוהלה נגדו. השבוע הוא מסר: "בכוונתי להיעזר בניסיוני הרב ולנהל את והעירייה ביושרה ואחריות, לעבוד למען כל תושבי ראשון לציון. אהיה ראש עיר קשוב, נגיש ונכון לסייע בכל עת וככל שניתן. ראשון לציון חשובה לי והיא חלק בלתי נפרד מחיי. אשקם את תדמית העיר שנפגעה, אגביר את תחושת השותפות של התושבים. אעמיד את התושב במרכז, מתוך הבנה כי אזרח מעורב הוא אזרח תורם ומתנדב. אני מביא עימי ניסיון מוניציפאלי עשיר וידע רב בתחום הניהול הפיננסי כרואה חשבון במקצועי. ניהול חייב להיעשות בשקיפות, יושרה, ובאחריות – ערכים עליהם גדלתי, ועליהם אני מחנך את ילדיי. שקיפות מלאה: מול הציבור בשיקול הדעת, בקבלת ההחלטות ובעשייה היומיומית למען הציבור. יושרה והגינות – נבחר ציבור חייב לשרת את הבוחרים שנתנו בו את אמונם המלא, ולא את בעלי האינטרסים. אחריות –  של מנהל ומנהיג, אשר מקבל החלטות גורליות הנוגעות לעתידם של תושבי העיר, מתוך דאגה ומחשבה על כל ההשלכות הנובעות מהן והשפעתן על הדורות הבאים".

ממטה הבחירות של צור נמסר בתגובה: "מדובר בעוד אתנחתא קומית של מערכת הבחירות. בפגישתם האחרונה ביקש מוטי עג'מי מראש העיר התחייבות בלתי חוזרת שימשיך לכהן כממלא מקום ראש עיר, ללא תלות בתוצאות הבחירות למועצה, ולהחריג אותו ממפתח השותפות של יתר הסיעות. הדרישה נדחתה".

נכון להיום ישנם ששה מועמדים לראשות העיר שייאבקו על קולות התושבים ב- 30 באוקטובר: ראש העיר המכהן דב צור, סגנו לשעבר רז קינסטליך, משנה ראש העיר לשעבר דורון אוזן, ממלא מקומו של צור לשעבר, מוטי עג'מי ושני חברי האופוזיציה עו"ד ליאל אבן-זהר ואסף דעבול.

איתן שלום, סגן נוסף של צור שהתלבט בשבועות האחרונים אם להתמודד על התפקיד הנכסף החליט בסופו של דבר להתמקד בהתמודדות למועצת העיר. השבוע הוא אמר ל"גל גפן": "אני לא מתמודד לראשות, אם מחר חס וחלילה תהיה המלצה לכתב אישום נגד דב צור, אני מתמודד אבל כל עוד אין המלצה אני מכבד אותו, לא אעשה לו את זה. אני מרגיש שמן ההגינות כל עוד אין המלצה לכתב אישום, לא נכון לעשות את זה. קטונתי מלהאשים מישהו. קשה לי עם זה. אני מתמקד ברשימה למועצת העיר".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות