דף הבית / חדשות העיר / "אנשים ממתינים לכך בכיליון עיניים"

"אנשים ממתינים לכך בכיליון עיניים"

מי ליאור

איציק ביתן (53) נשוי ואב לארבעה, מתנדב 20 שנים בחלוקת מזון לנצרכים באמצעות בית חב"ד בראשות הרב חנן כוחנו בסקי, מספר: "האנשים ממתינים לנו משעות הבוקר בעיניים כלות כדי לקבל את סלי המזון ולעבור איתם את השבת ואת ימות החג" אומר ביתן ומוסיף: "בשל ממדיי הבריאים, אני לוקח על עצמי לסחוב את הסל הכבד ומעלה אותו לקומות העליונות במדרגות, מניח אותו בהתאם לצורך במפתן הבית או במטבח, ואני חושב לעצמי אשריי שזכיתי וכי כל מאמץ ראוי ובעל ערך. לא אחת כשאני פותח את המקרר ורואה שאין בו דבר, לבי נצבט ואין כל שאלה מבחינתי לפתוח  את הארנק ולהוציא כסף, כדי לסייע לאותם אנשים חסרי כל.

אני יכול לספר כי בפסח האחרון, כשחילקנו סלי מזון עד סמוך לכניסת החג, פגשתי אנשים נרגשים עם דמעות בעיניים משום שסברו כי יעברו את החג מבלי שיבוא אוכל לפיהם. בין אלה אמהות חד הוריות לילדים קטנים שיוצאות לעבודה ומקבלות שכר מינימום שאינו מכסה את ההוצאות השוטפות לרבות שכר דירה, מה שאינו מותיר בידיהן אפשרות לרכוש מזון לילדיהם, שלעיתים הולכים לישון רעבים. בין מקבלי הסל משפחות בני הקהילה האתיופית, המתגוררות 10 נפשות בשניים וחצי חדרים או שלושה וחיים במצבי דוחק בלתי נתפשים.

אני חייב לציין לזכות רעיית הרב אורלי כוחנובסקי את נאמנותה ודבקותה במטרה. מאז שאני זוכר אותה אין פעם שהיא חוזרת לביתה עד שאחרון הסלים מגיע לכל אחד מהרשימה שהיא מחזיקה בידה. היא גם מי שאמונה על הלוגיסטיקה, מגייסת מצרכים מתרומות מזון ומשלימה את הקניות כדי להעשיר את הסל .

-כמה מובילים פועלים בהסעות ובחלוקה?

"לקראת החגים מתגברים את החלוקה עם שמונה איש, אשר מתגייסים ומובילים את המצרכים עם רכביהם הפרטיים לחלוקה, ותורמים  מזמנם הפרטי".

דני אורדן (59)  מסגר עצמאי במקצועו, נשוי ואב לשניים,  מתנדב במרכז החסד של הרב חנן כוחנובסקי למעלה מעשרים שנים, מאז שנוסד. כאמור מדי שבוע מתגייס להסיע עם הטנדר הפרטי שלו ארגזי מזון למשפחות מעוטות יכולת, בהם קשישים, נכים ומשפחות חד הוריות קשות יום. אורדן אינו בוחל בכל מאמץ וקושי, ומתייחס לעבודתו ההתנדבותית ברצינות ומכיר בערכה. "אני מרגיש כי זוהי שליחות ומצווה מאין כמותה ומברך על הזכות שניתנה לי לסייע לרעב ולחלש. הגמול שלי לנפש  יותר מכל דבר אחר והתחושה מדי שבוע ממלאה אותי סיפוק עצום. אם כל אחד בחברה היה משקיע שעה וחצי בשבוע למען החברה היינו נראים אחרת. אנשים ממתינים לכך בכיליון עיניים, מהם ניבטת המצוקה הקשה. אני עושה את מלאכתי ומתקשה לדבר מתוך המוטו שאני מאמין בו ש"כל הסמוי מן העין שרויה בו הברכה".

שמעון שושן (54) נשוי ואב לשלושה, איש תעשייה, מתנדב למעלה מחמש שנים בעמותה: "אני בא עם הרכב הפרטי שלי, מעמיס עליו את הכמות המקסימלית ועושה דרכי ליעד שבו עלי לבצע את החלוקה, לעיתים אני חוזר מספר פעמים לאותה שכונה ברצף. לאנשים עם נכויות אני מעלה את הארגז עד לביתם. יש מקרים שהמקרר בביתם אינו פועל ואין להם היכן לאחסן את האוכל. כמובן אני מיד מגייס בעל מקצוע מתנדב, שיפתור את הבעיה ויתקן את הנדרש. הלב כואב לראות את הבתים העלובים והמוזנחים שבהם חיים בני אדם כמוני וכמוך בתנאים בלתי נתפסים. ברוך השם שאורלי והרב מגייסים את כל התרומות האלה, כמו גם את בעלי המקצוע, זה לא כל כך פשוט, כל שבוע במשך כל השנה בקביעות. יש אנשים נכים עם כיסאות גלגלים ואין מי שיסדר להם אפילו את הדברים במקרר ובארון, אז אני נרתם גם לעזור להם. ברוך השם שאנחנו יכולים להיות בצד הנותן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות