דף הבית / חדשות העיר / "אני מתחייב להפחית את מחירי הארנונה ב-12%"

"אני מתחייב להפחית את מחירי הארנונה ב-12%"

רונן דמארי

אסף דעבול מציין השבוע כי בשנת 2016 העלה הצעה לשינוי שיטת המדידה, אולם ראש העיר, דב צור וחברי הקואליציה הורידו אותה מסדר היום.

לכל רשות מקומית ישנם תעריפי ארנונה שונים וכן אף שיטה שונה למדידת שטח הנכס – בשיטת הברוטו נכלל השטח החיצוני, בעוד שבשיטת הנטו רק קירות הפנים נמדדים. על רקע המחאה החברתית באותה תקופה וכתוצאה מהמצב הכלכלי והחברתי בישראל, הציע דעבול להיטיב עם תושבי העיר באמצעות הקלה משמעותית במחיר הארנונה.

באותה הצעה כתב דעבול בין היתר: "אנו חברי המועצה בראשון לציון יכולים להטיב עם תושבי העיר באמצעות הקלה בתשלום הארנונה על ידי שינוי שיטת המדידה מברוטו לנטו כדוגמת העיר ת"א וערים אחרות בארץ. כיום מבוצעת מדידת השטח למגורים ולעסקים לצורך החיוב בארנונה על פי שיטת מדידה ברוטו, ברוטו כהגדרתה בצו הארנונה הקובעת כי שטח המדידה יכלול את השטח שמתחת לקירות הפנימיים והחיצוניים אני מבקש לשנות זאת לשיטת מדידה של נטו . דבר שיוזיל את הארנונה בכ- 12 עד 15 אחוזים".

כאמור ההצעה ירדה מסדר היום, אולם לדבריו של דעבול בכוונתו להוביל ליישומה במידה וייבחר לראשות העיר.

השבוע אמר דעבול: "לצערי הרב ראש העיר וחברי המועצה מהקואליציה החליטו להפנות עורף לתושבים ולדחות את הצעתי, אני מתחייב להפחית את מחירי הארנונה ב-12% לאחר בחירתי לתפקיד ראש העיר. הסוגיה הכלכלית במדינת ישראל קשה ומורכבת – אני מתחייב להמשיך ולפעול למציאות הפתרונות ולהחזיר את ראשון לתושבים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בהתאם להוראות הדין אין לעירייה ואף לא לשרי הפנים והאוצר כל סמכות לשנות את שיטת החישוב לפיה מחושב שטח הנכס לצורך חיוב בארנונה. שיטת החישוב נקבעה במסגרת צו הארנונה העירוני עוד באמצע שנות השמונים וכאמור לעירייה אין כל סמכות או יכולת לשנותה. כל שינוי, כזה או אחר, דורש תיקון של הכנסת במסגרת חקיקה ראשית".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות