דף הבית / חדשות העיר / "אני יודע את האמת"

"אני יודע את האמת"

רונן דמארי

ראש העירייה, דב צור נעצר לפני כשלושה שבועות בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים והותיר את תושבי העיר המומים ונסערים. עם סיום מעצר הבית שהושת עליו לאחר ששוחרר ממעצר, יצא צור לסיור בעיר וביקר בין היתר בפאב ברחוב רוטשילד ובמכללה למינהל, כשהוא מלווה בחבר קרוב. עם זאת בהתאם לתנאים להם הסכימו סניגוריו של צור, נאסר עליו להגיע לעירייה ולחברה הכלכלית עד לתאריך ה-6 בינואר.
במערכת הפוליטית עוקבים כעת בעניין אחר המהלך הבא של היחידה החוקרת, כאשר ישנה סבירות לכך שיממה לפני המועד המוסכם, תוגש בקשה להאריך את הרחקתו של צור. במידה והמשטרה תבחר לעשות זאת וצור לא יסכים לכך, יתקיים דיון ואת ההכרעה יקבל בית המשפט על פי חומר הראיות שיוגש אליו.
בסרטון שבו מצולם צור בעמוד הפייסבוק שלו, הוא מעביר מסר לתושבי העיר: "אני שמח על האפשרות שיש לי כעת לפנות לכל אחת ואחד מכם, תושבות ותושבי ראשון לציון. אלה היו ימים לא קלים. לא בעבורי, לא בעבור משפחתי וגם לא עבורכם. הופנו כלפיי חשדות, אליהם התייחסתי ומסרתי את הסברי במסגרת החקירה. מלבד תחושת הבושה שמלווה אירוע כזה, אני משוכנע שבירור האמת יוכיח שבמעשיי לא נפל כל דופי. כל הקריירה הציבורית שלי נבנתה על יושרה וניקיון כפיים. כל מי שמכיר אותי באופן אישי יודע שאלו הערכים החשובים ביותר בעיניי.
אני עומד לרשות המשטרה ככל שיידרש וביקשתי מרשויות החקירה שיפעלו במהירות וביעילות על מנת שהתמונה תתבהר מוקדם ככל שניתן. אני יודע את האמת. מעולם לא העדפתי אינטרס כלשהו על האינטרס הציבורי וטובת תושבי ראשון לציון. אני מתכוון לשוב בהקדם לפעילות מלאה כראש העיר ראשון לציון. לכל מי שמיהרו לחרוץ דין אני מציע להמתין.
אבהיר כבר כעת, שאם ייקבע שבמעשיי נפל דופי פלילי, אהיה הראשון להניח את המפתחות. אני משוכנע בכל ליבי שזה לא יהיה המצב. תודה לכם על החיבוק החם, האמון והתמיכה. לא אשכח זאת לעולם".
דבריו של צור עוררו תגובות אוהדות בקרב רבים מתושבי העיר שחיזקו אותו והביעו את תמיכתם בו. כך למשל אפי חלפון, המזכיר האזורי של עובדי צה"ל במרחב הגיב: "מאמין לך חברי היקר, מאמין ביושרך ומסכים לכל מילה שלך! וכל תושבי העיר וחבריי מאמינים לכל מילה שיוצאת מפיך. בעזרת השם תחזור לתפקידך כראש עיר בימים הקרובים סומך ומאמין בלב שלם בך. תומכים בך לכל אורך הדרך".
מנגד, היו גם תושבים שפחות אהבו את העובדה שצור שאינו נוהג לפנות לתושבים באמצעות עמוד הפייסבוק שלו באופן תדיר, עשה זאת כעת. אחד התושבים כתב: "גם אם אתה "זכאי" לדבריך, תתבייש לך שזה אחת הפעמים הספורות שפנית לקהל הבוחרים שלך ובכלל לעיר שאתה מנהל, עכשיו זה כבר לא זמן טוב להיזכר שיש לך עיר לנהל ושיש תושבים בעיר הזאת".
בתוך כך, חקירת המשטרה נמשכה גם השבוע, כאשר הולכים וגוברים הסיכויים שמקורבו של חבר הכנסת דוד ביטן, משה יוסף, יחתום על הסכם עד מדינה. ביטן נחקר השבוע בפעם הרביעית אולם בניגוד לחקירות קודמות החליט, ככל הנראה בעצת עורך דינו, למלא את פיו מים ולא השיב לשאלות החוקרים.
עם זאת הוא הסכים להציג את רשימת המוזמנים לחתונת בתו שהתקיימה באולמי "לאגו" בעיר ואף את סכומי המתנות של כל אחד מהאורחים, אולם התנה זאת בכך שיוחל עליה צו איסור פרסום.
עבודת העירייה נמשכת אמנם כסדרה, אולם עובדי העירייה מוטרדים מהאפשרות של "פיצוצי משנה" כפי שניסח זאת השבוע גורם פוליטי בכיר, העלולים להתרחש בעקבות חומרים חדשים שיגיעו לידי חוקרי להב 433. לדבריו: "יש כמה עובדי עירייה שלא ישנים טוב בלילה ומאוד נלחצים מדפיקות בדלת בשעת בוקר מוקדמת".
השבוע התפרסם בחדשות ערוץ 10, כי גורמים במשטרה אמרו שעדותו של "המתווך" המקורב לביטן, מסירה את החשדות מצור בפרשת "מתחם האלף".

דב צור

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות