דף הבית / חדשות העיר / "אני אנווט ואני אוביל"

"אני אנווט ואני אוביל"

מי ליאור

דורון אוזן (44) נמנה על דור המנהיגים הצעירים בזירה המוניציפאלית. את הקריירה שלו החל לפני 20 שנה, בראשל"צ עיר הולדתו. ב-1998 הקים את מטה הצעירים הראשון בעיר והיה שותף למאבק העירוני נגד העברת חוות הגז לראשל"צ, כמו כן הוביל לדבריו מאבק למען הסוחרים והעסקים הקטנים, נגד העירייה שהצליח למנוע הקמת מדרחוב בין ז'בוטינסקי להרצל: "בזכות היכרותי רבת השנים עם העיר, הסוחרים, הצעירים והאוכלוסייה הוותיקה, עם העירייה וכל בעלי התפקידים בה, ובזכות האנרגיות העצומות המניעות אותי לעשייה בלתי פוסקת מגיל 24, אני בטוח כמו רבים המכירים ביכולותיי כי אצליח להצעיד את ראשון לאיכות חיים גבוהה, לרמת שירות גבוהה ואכפתית, ולהשיב את אמון התושבים בהנהגה".

-מה תענה למבקרים שיגידו שהצבעת יחד עם דב צור בישיבות בהם נדונו – לאגו היקב והלופט?

"אין שום משמעות להצבעות ולדיבור עליהן בדיעבד. תמיד האופוזיציה הצביעו נגד והקואליציה לרוב תהיה בעד. במיוחד שאנשי המקצוע והיועצים המשפטיים נתנו אישורים להכל. ובכל מקרה, בלאגו וביקב לא השתתפתי בוועדות שאישרו את הפרויקטים. בלופט, מדובר בהגשת ערר (אושר כבר בוועדת משנה שבה לא הייתי נוכח) והצוות המקצועי המליץ בוועדת המליאה לדחות את הערר ובהתאם לכך הצבעתי ופעלתי. לא חושב שמישהו יכול לבוא בטענות לחבר מועצה שמצביע על בסיס נתונים ומסמכים של אנשי המקצוע. נבדקות כאן טענות כבדות משקל אחרות. אני מאמין שהרשויות יעשו את עבודתן נאמנה והאמת תצא לאור".

דורון אוזן שבהשכלתו הוא בעל תואר ראשון במשפטים ממשיך ואומר: "יש לי את הניסיון, יש לי היכולת ויש את ההיכרות הטובה ביותר עם העיר ותושביה, יש לי את הכריזמה הדרושה, אוזן קשבת ופתיחות, ויחסי אנוש מצוינים. כידוע, בעשור האחרון כיהנתי כמחזיק תיק הצעירים והנוער. בשנים אלה תחום הצעירים והנוער שיגשג והפך לפורץ דרך ומוביל ברמה הארצית. ערים רבות בארץ שלחו את נציגיהם לימי למידה אצלנו, ואין גאה ממני בשל כך.

אני מאמין כי כדי לעשות ולשנות, על המושכות להיות בידי. כפי שראשון מובילה ארצית בנושא הצעירים, היא חייבת לצבור פער אמיתי לטובתנו על הרשויות האחרות בגוש דן. אני מאמין בכוח שלי לעשות מהפך שיוביל ויטיב עם התושבים, כמו שביטלתי את ניידות המצלמות, כמו שבזכותי הוקמו מעונות יום עירוניים מוזלים לגילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים, וכמו הדיור בר השגה "הבייבי שלי", כן  אמשיך לעשות ולהצליח".

-מה תוכל לומר על פרויקטים עירוניים בהם אתה מתהדר כהישגים שלך, כמו  דיור בר השגה לצעירים?

"גניבת קרדיטים והעתקות, אלו שאלות שיכלתם להפנות למועמדים אחרים…לאורך כל פעילותי הציבורית אני דואג להתעסק קצת פחות בקרדיטים ולהביא תוצאות. לעניין דיור בר השגה, הרי שבשנת 2010 הגשתי הצעה לוועדת תכנון ובנייה והעליתי את נושא נשירת הצעירים מראשון, משום יוקר הדיור. בהמשכה נבחרתי לתפקיד יו"ר הוועדה לדיור בר השגה, למען צעירי ראשון. במסגרת המתווה שיזמתי, שהפך למודל גם ברמה הארצית ופורץ דרך, זכו מאות משפחות בדיור מוזל בעיר. בשנים האחרונות אני מכהן כיו"ר הוועדה המרחבית "שרונים" לתכנון ובנייה במסגרתה אני אחראי על נושא התכנון והבניה של חמש מועצות ועירייה אחת באזור השרון, אציין כי מדובר בכמאה אלף תושבים".

-מה החזון שלך כראש עיר?

"נגעת בנקודה מהותית. ראש עיר בלי חזון ומעוף לא מוביל לשינויים, בטח שלא מהותיים. לצערי בראשון אין חזון, הכל פועל על טייס אוטומטי. כל המערכת  מגיעה לעבודה, אבל לא ממש עובדת. על כולנו לחשוב כיצד אנו מצפים שהעיר תראה בעוד 10 שנים. האם אנחנו רוצים עיר המזדחלת תמיד מאחורי גבה של תל אביב, האם לעיר גדולה בעלת משאבים ותקציבים כשלנו, לא מגיע לתושבים שכספי הארנונה שלהם ינוצלו לרווחתם בדרך מושכלת הוגנת וראויה בכל השירותים העירוניים, לרבות חינוך, תרבות, תחבורה, גינון, תחזוקה ועוד ועוד.

במסגרת תוכנית אסטרטגית שאני מחזיק בידי, אני מתכונן להביא מנהיגות חדשה בחינוך, להרחיב את מרכזי הלמידה בעיר, לשים את החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי במרכז העשייה ולהגדיל את ההשקעה העירונית בחינוך, לבצע רה ארגון בכל בתי הספר מרמת התחזוקה ועד רמת הלימודים ועוד. אוסיף ואציין כי בכוונתי לסבסד 50% במימון הצהרונים ובנוסף לאפשר השתתפות עירונית של 50% של חוג אחד לכל תלמיד, להוזיל את מחירי הקייטנות ולקבוע שכל מחזור יפעל במשך חודש ימים, לרווחת ההורים בפרט והמשק הישראלי בכלל, בשונה מהיום.

במסגרת התוכנית שבידי, נושא החינוך המיוחד אינו נותר כמובן מאחור, ואני מדגיש כי אדאג לייצר מסגרות תומכות בקהילה לאוכלוסיה האמורה, אכוון להגדלת תקציב מחלקת החינוך המיוחד בראשל"צ, אדאג לחיזוק הדיאלוג בין ההורים לבין מחלקת החינוך ועוד, והכל מתוך הרגישות המשמעותית המתבקשת" .

אוזן מבטיח בין היתר מנהיגות חדשה בתחום התחבורה ואומר: "אקבע מדיניות עירונית שתתייחס לעומסים בדרכים ובחניות. כיצד? כמו הקמת מנהרה או רמפה ביציאה מרחוב ז'בוטינסקי לכביש 4, אפעל להקמת כביש טבעת שיעקוף את כל העיר מבלי להיכנס לשכונות". לגבי מצוקת החניה בעיר, אוזן אומר: "אפעל להקמת חניונים תת קרקעיים חינם לתושבי העיר והקצאת מקומות חנייה על פי התקן לנכים, אדאג להוסיף מחלקה נפרדת לגמלאים ותיקי העיר, שטלים לרכבת חינם, שבילי אופניים והעתקת חניות של רכבי "קאר טו גו" לחניונים עירוניים".

-מאין יגיע המימון להגשמת החזון?

"לראשון אין בעיה של משאבים, יש לה בעיה של סדרי עדיפויות ואני מתכוון לשנות את אלה. רבים שואלים אותי לאחר הצגת התכניות במפגשים, מהיכן הכסף? במיוחד לאחר פרסום תכנית החינוך המקיפה שלנו. אז יש לי סוד בשבילך ואני שב ומדגיש, לראשל"צ אין בעיה של כסף. יש לה הרבה כסף. חסרים לה סדרי עדיפויות וחסר לה תכנון עם ראיה רחבת היקף. אנחנו נפתח את העיר ונקדם אותה, ניצור פה עוגנים כלכלים נוספים וכל זה יחד עם משרדי הממשלה ולא על חשבון תושבי העיר שלנו".

-מה לדעתך הציבור מצפה ממך?

"הציבור בראשל"צ מכיר אותי כאיש שטח ואיש עבודה משימתי וביצועיסט. איש שמדבר בגובה העיניים, שמתייחס לבעיות קלות כבחמורות ושוקל אותן לגופן, ללא שיקולים זרים. לכל אלה אוסיף כי כתנאי סף אדרוש יושרה, ניקיון כפיים ושקיפות מלאה מצד חברי מועצת העיר והסובבים אותי. אמשיך כראש עיר לפקוד את השטח כהרגלי, דלתי תהיה פתוחה לציבור ואקיים מפגשים עם תושבים דרך קבע. ראש עיר צריך לחשוב מחוץ לקופסא. ראש עיר טוב, חייב למצוא פתרונות אלטרנטיביים למצוקות ולאתגרים, וכידוע לרבים, אני מספק פתרונות כאלה עוד לפני שישבתי על הכסא המיוחל".

-מה הדבר הראשון שתרצה לשפר בעיר?

"הנושאים הראשונים שאדרש להם הם נושא החינוך, תחבורה וחניה, אמשיך לשיפור התשתיות, הכבישים, הביוב, שדרוג השכונות הוותיקות, הטיפול ברמת הקשב והשרות לתושב, דיור לזוגות צעירים, ודיור מוגן למעמד הביניים ועוד. בהנהגתי מפגשיי עם התושבים ישמרו על צביון קבוע, אמשיך לעבוד ביתר שאת מהשטח ולא רק בישיבות במשרד. בד בבד אתחיל ביישום תכנית העבודה שלי לעתיד ראשל"צ הנוגעת בכל תחומי החיים, פיתוח העיר, הרחבת אפיקי התרבות לכל, דאגה לבעלי חיים בהוספת כוח אדם ושיפור השירות הווטרינרי, כולל הגדלת תקציב לסירוס ועיקור חתולי הרחוב, הקמת פארק הייטק במתחם האלף ויצירת מקומות תעסוקה נוספים לצעירים וותיקים ועוד".

-אילו מהתוכניות הקיימות בעיר תמשיך אם וכאשר תיבחר לתפקיד?

"ראשית אלמד אלו תוכניות טובות וראויות שנכון להמשיכן ובמקביל אקים תוכנית לבניית 440 דירות קטנות להשכרה במחיר מוזל, אמשיך לקיים את המתווה לדיור בר השגה ברחבי העיר, את תוכניות תמ"א 38 והתחדשות עירונית הכוללות בחלקן ניוד זכויות לקבלנים. מעבר לכך ישנן תכניות רבות "התקועות" כיום ובכוונתי להמשיך ולקדם אותן לאחר שאתעמק בסוגיות".

-אלו דברים טובים קרו לדעתך בקדנציה האחרונה?

"תרבות. אחת הסיבות המרכזיות שבגללן ביקשתי מקרן דנה להצטרף לרשימה שלי היא הפעילות של אגף התרבות שבראשו עמדה בקדנציה האחרונה כמחזיקת תיק התרבות. הפעילות הענפה של האגף הורגשה היטב בראשון לציון שכללה אירועים, הענקת במה לאמנים מקומיים ושאר תכנים נפלאים, בשיתוף הציבור על טפיו כמו מסיבות גן, ובאירועים ברובע למשפחות. קרן ואני חולקים את אותה תפיסה בתחום זה ומאמינים כי הנושא אינו בגדר מותרות, וכי זה צורך בסיסי לילדים ולכלל התושבים בעיר. יחד אנו משלימים אחד את השני ויוצרים סך שהמשותף שלו גדול מסך חלקיו. כמובן שישנם דברים נוספים בתחומים שונים אך ניתן להוסיף ולעשות הרבה יותר".

-מה הדבר החשוב ביותר שעשית בקדנציה האחרונה במועצת העיר?  

"המפתח להצלחת העיר הוא ההשקעה בצעירים שלנו, בדור הבא ובכלל. אני גאה ביוזמה שלי להקמת מיזם ההלוואות ומלגות לסטודנטים (באגף הנוער) שהעניקו אפשרות ממשית לצעירים בעירנו ללמוד ולרכוש השכלה, גאה במיזמים של דיור בר השגה שנתנו אופציה לצעירים שלנו לבנות את עתידם כאן, גאה בהשקעה בתנועות הנוער שהם חוד החנית של החינוך הבלתי פורמלי, הקמת מרכזי נוער במתחם הנוער והתדר, והיוזמה להקמת מעונות היום שמספקים פתרונות להורים וילדים. עוד אני גאה ביריד התעסוקה לנוער שיזמתי בקיץ 2009 ובתוכנית הנוער על המפה, שבגינה קיבלתי פרס משרד החינוך, מטעם מינהל חברה ונוער".

איזה ראש עיר תהיה לדעתך? 

"את הספינה אנווט באחריות, בשקיפות, רעננות ניהולית, ניקיון כפים ומתוך תחושת שליחות גדולה לשרת את הציבור שבחר בי להוביל את העיר שלנו למימוש הפוטנציאל הכה גדול הקיים בה".

מה התכונה החשובה בעיניך המחייבת ראש עיר?

"בראש ובראשונה אמינות ויושרה, מעוף יצירתי, אכפתיות רגישות, יכולת לקדם דברים ולגשר בין קבוצות שונות בחברה, וכמובן יחסי אנוש טובים".

 

-מה היא עמדתך בכל הקשור למינויים פוליטיים?

"מינויים פוליטיים נובעים משיקולים צרים ואינטרסים אישיים אשר אינם משקפים את צרכי הציבור וכך הציבור אינו זוכה למענה מקצועי, יסודי ושקוף. יש חשיבות גדולה למנות אנשים אשר יש בידם את היכולת והידע, כדי לשרת את הציבור נאמנה ולא לשרת אינטרסים של קומץ מקרובים. בכוונתי לפעול בנושא זה באחריות, שקיפות וניקיון כפיים כפי שנהגתי במשך כל חיי הציבוריים כי מגיע לראשון טוב יותר וכל עובד ציבור טוב, זה עוד תושבים מרוצים".

-לסיום, לקראת ראש השנה, מה תאחל לתושבי העיר?

"מאחל שנה טובה ובריאות איתנה לכולנו, שקט ושלווה במחוזותינו ובעולם כולו. שנה של פריחה ושיגשוג כלכלי. ומבקש לחזור ולהדגיש כי השנה הבאה עלינו לטובה, יכולה להיות הרבה יותר טובה לכולנו, לבעלי העסקים בעיר, להורים, לתלמידים, לסטודנטים, לצוותים החינוכיים, לעולים החדשים ולוותיקים, לקשישים, לעובדי עירייה ולסייעות, שאני מבטיח לפעול עבורן הרבה יותר בתוך המערכת העירונית. אני מאחל לנו כי ב-30 אוקטובר נצא יחד עם מנהיגות חדשה וטובה יותר לתושבים בראשותי".

צילום: יח"צ

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות