דף הבית / חדשות העיר / אות הנחשונית לד"ר אביטל שריפט

אות הנחשונית לד"ר אביטל שריפט

מי ליאור

"אני מודה על הכבוד שניתן לי. נפלה בחיקי הזכות לקחת חלק בפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר במדינת ישראל – עשייה הנמשכת גם בימים אלו" אמרה השבוע ד"ר אביטל שריפט, תושבת העיר ומנהלת מפעל טילים בתעשייה האווירית שקיבלה את אות הנחשונית שמעניקה עיריית ראשון לציון לנשים פורצות דרך.
האות, שמוענק מדי שנה לתושבת העיר בעלת עשייה ציבורית משמעותית למען הקהילה, ניתן לד"ר שריפט במסגרת ועידת הנשים שהתקיימה השבוע בוועידת הנשים הבינלאומית של עיריית ראשון לציון ואתר אונליין שהתקיימה ביום חמישי האחרון במכללה למנהל. מאות נשים מרחבי הארץ השתתפו בפאנלים ובהרצאות.  ד״ר שריפט היא גם כלת פרס ביטחון ישראל לשנת 2003, על חלקה בפיתוח מערכת טילי "חץ". עם קבלת האות, הודתה על הכבוד שהוענק לה ואמרה: ״בחירה בנתיב ההנדסי-טכנולוגי בחיי הובילה למסלול חיים בעל אתגרים מקצועיים וטכנולוגיים מהשורה הראשונה".
באותה נשימה, בחרה ד״ר שריפט לציין כי היא מוטרדת ממיעוט הנשים שפונות לתחומים המדעים טכנולוגיים ואמרה: ״אני מנצלת את הבמה לקרוא לבנות ראשון לציון וישראל כולה, לבחור בנתיב ההנדסי הטכנולוגי כבר מגיל צעיר ומקווה שבעתיד הקרוב נראה נשים רבות יותר בתפקידי מפתח בחברה ובכלכלה הישראלית. למרות פעילות של עשרות שנים על ידי נשים פורצות דרך בהנדסה, בכלכלה, בתקשורת ובכל תחומי החיים תקרת זכוכית ממשיכה להיות גבוהה מתמיד. לצערי, עדיין יש מעט מדיי נשים שלא בוחרות בנתיב ההנדסי- טכנולוגי״ אמרה ופנתה לקהל ״הבחירה היא בידכן.״
את שירותה הצבאי החלה ד"ר שריפט כעתודאית בחיל הים במהלכו סיימה בהצטיינות יתרה את התואר הראשון בהנדסת חשמל בטכניון וכן המשיכה שם לתואר שני בהנדסת חשמל. את תואר הדוקטור (Ph.D.) השלימה במחלקה למתמטיקה שימושית ומדעי המחשב במכון ויצמן. עבודתה זכתה לפרסומים אקדמיים בכנסים ובירחונים מדעיים. שריפט החלה את דרכה כמהנדסת מערכת מכ"ם באלתא מערכות, חברת בת של התעשייה האווירית. ב-2005 כבר שימשה כראש ראש מנהלת מערכות הגנה אווירית באלתא. ב-2010 מונתה שריפט לסגנית מנהל מפעל משגב, העוסק בפיתוח וייצור מערכות לגילוי, התרעה, איכון ועקיבה ליישומי יבשה וים. בהמשך הייתה מעורבות בפיתוח טיל הארופ, שיכול לשהות באוויר עד שש שעות ומשמש סוג של מזל"ט. מאז המשיכה להתקדם בסולם הדרגות בתעשייה האווירית וניהלה פרויקטים שונים ומסווגים המשתייכים לחטיבת הטילים והחלל.
חברת מועצת העירייה ומחזיקת תיק קידום מעמד הנשים ושוויון מגדרי, לימור גור, העניקה לה את האות ואמרה: "אביטל נמצאת כמעט תמיד כאישה יחידה במערך מורכב ומאתגר. היא מבטאת את ההתקדמות העצומה שחלה בחברה הישראלית שבה נשים מוכיחות שהן יכולות לפרוץ בתחומים שהיו בעבר נחלתם של גברים. הנחישות וההתמדה שלה הן דוגמאות לפריצת דרך שעיצבו את המציאות היום". יועצת ראש העירייה לקידום מעמד הנשים ולשוויון מגדרי, איריס כגן חכמון הוסיפה כי "אנו במשרד לקידום מעמד הנשים בעיריית ראשון לציון נשמח להיות לכן לעזר, באמצעות רשת הנשים שהקמנו. נשמח לשמוע רעיונות והצעות לשיפור וחיזוק הנשים בעיר".
במסגרת ועידת הנשים הבינלאומית השתתפו לינוי בר גפן, חנה לסלאו, הדס שטייף, שי גולדן, דנה ספקטור ועוד. פאנל מיוחד בוועידה בחן את הקמפיין העולמי metoo# שהפך את שנת 2017 לאחת השנים המהפכניות ביותר בתחום שוויון הזכויות לנשים. הדיון עסק במה מחכה לנו בשלב הבא, ואיך ייראו יחסי הכוחות והיחסים בכלל בין גברים ונשים, אחרי שהנשים שינו את החוקים.

מימין- יועצת רהע למעמד האישה-איריס כגן. סגן וממ ראש העירייה מוטי עגמי. דר אביטל שריפט. חברת מועצה לימור גור. צילום: בני גם זה לטובה
הדס שטייף. לינוי בר גפן. שי גולדן .דנה ספקטור. צילום: בני גם זה לטובה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות