דף הבית / חדשות העיר / אושר תקציב העירייה לשנת 2018

אושר תקציב העירייה לשנת 2018

רונן דמארי

תקציב העירייה אושר בשבוע שעבר: החינוך ימשיך גם השנה לקבל תוספת משמעותית בהיקף 27.5 מיליון ₪, נתון שמזניק את ההשקעה בתלמיד ל- 4,500 ₪. רק לפני כעשור עמדה ההשקעה לתלמיד על 1,600 ש"ח בלבד. מדובר איפוא בזינוק של כ-280% תוך עשור. בעירייה מסבירים כי קיים קשר ישיר בין הגדלת תקציב החינוך לנתוני מערכת החינוך בעיר. כך, למשל, בשנים אלו שבהן הוגדלה ההשקעה בחינוך, עלו גם נתוני הזכאות לבגרות, כך שראשון לציון עומדת בצמרת הערים הגדולות בזכאות לבגרות. מנגד, רושמת העיר גם את נתוני הנשירה הנמוכים ביותר. יש לציין כי במקביל להגדלת ההשקעה העירונית, נרשמה דווקא ירידה בשיעור השתתפות משרד החינוך במימון חלקו, מ- 60% ל- 55%.
לצד החינוך, גם הרווחה, התרבות והקהילה, זוכים להגדלת התקציב וזאת על רקע שני מרכיבים עיקריים: סבסוד עירוני של מחירי הצהרונים במאה ש"ח לכל ילד לכל חודש, כ-1,000 ש"ח בממוצע לשנה לכל ילד, ובכניסתה של תוכנית ניצנים בצהרונים, הכוללת, בין היתר, הארכת יום הלימודים לגילאי 3-8 במוסדות החינוך. סה"כ חל גידול של כ-18 מיליון ש"ח בסעיף הרווחה.
בעירייה מציינים, כי גם השנה, המשיכה העירייה במדיניות הגדלת ההנחות בארנונה לתושבי העיר. מדובר בהרחבת הנחות בארנונה בארבע קטגוריות, בהיקף של כ-1.3 מיליון ש"ח.
בתוך כך נמסר כי העירייה מצליחה להגדיל את התקציב העירוני בחמישה אחוז מדי שנה הודות לתוכניות התייעלות ויזמות. כך, למשל, תחל העירייה להפעיל השנה תחנה למחזור פסולת בניין שצפויה להוביל להכנסות של כ – 7 מיליון ש"ח בשנה.
בעירייה צופים כי הכנסות העירייה מארנונה בשנת 2018 יגדלו ב- 46.9 מיליוני ₪, זאת לאחר שבשנת 2014 השלימה העירייה מהלך חמש שנתי של הורדת ארנונה לתושבים שהשפעתו המצטברת הינה הקטנה של כ-40 מיליון ש"ח בארנונה. למרות זאת הארנונה מהווה כ-55% מסך התקציב.
המאפיין הבולט של תקציב 2018 לעומת השנה הקודמת הינו השינוי הגדול בסעיפי השכר, תוספת של כ-40 מיליוני ש"ח, הנובעת רובה ככולה מהסכמי השכר הקיבוציים שנחתמו במשק, מעליית שכר המינימום ומתוספת משרות ייעודיות בתחום החינוך.
מ"מ ראש העירייה, מוטי עג'מי, אמר: "התקציב שאישרנו מאפשר לעירייה להמשיך לצמוח ולהצעיד את העיר קדימה. הגדלת ההשקעה בחינוך מבטאת את המחוייבות שלנו לדור העתיד. ראשון לציון נמצאת בתנופת פיתוח וצמיחה וזה בא לידי ביטוי בכל העשייה העירונית. אנו ממשיכים כל העת להציב את התושב במרכז, לפעול על מנת להעלות את רמת השירותים לתושבים, להשקיע יותר בחינוך, בתרבות, ברווחה, בסביבה ובכל תחומי החיים, על מנת לשפר את איכות החיים של התושבים בעיר".
חברת האופוזיציה, עו"ד ליאל אבן-זהר, מסרה את התייחסותה לתקציב החדש: "תקציב 2018 של עיריית ראשון לציון עולה כדי למעלה ממיליארד ושמונה מאות מיליון ₪ ובכל זאת, לא נמצאו בו סכומים שאינם נחשבים לגדולים להשלמת ההנחות הסוציאליות בהן התחלנו בקדנציה זו לזכאים, ובין היתר 300 אלף ₪ לערך להשלמת ההנחות לנכים קשים של מעל 90% נכות, כ- 2 מיליון להשלמת ההנחות לנכים "רגילים" ועוד. גם למועדונית לילדי רווחה ולהשלמת צהרונים לילדי מצוקה – לא מצאה הנהלת העיר מקום השנה בתקציב הענק, וגם לא להוזלה נוספת בצהרונים קייטנות ומעונות, עליהן ממשיכה החברה העירונית, לפי מדיניות ראש העירייה הנוכחי, להרוויח. גם לסיורים לכלל ילדי בתי הספר והגנים במוזיאונים העירוניים שנבנו על ידי התושבים, לא מצאנו בתקציב מענה, כמו גם לנושאים רבים אחרים.
לעומת זאת, כרגיל בשנים האחרונות, האירועים ממשיכים, ההשקעה בדברור עולה במאות אלפי שקלים, ומיליוני שקלים מושקעים ביועצים יקרים במיוחד, כדוגמת מנהל מתחם האלף המרוויח 87,000 + מע"מ לחודש. הרבה "שואו" ויחצ"נות ולא מעט בזבוזים.
בתב"רים, התקציבים הבלתי רגילים, אנחנו רואים, בד בבד עם השקעות חשובות וראויות במוסדות ובפיתוח, גם פנטזיות מגלומניות, כדוגמת הארנה, המתוכננת במתחם "האלף" וצפויה לעלות סכום עתק של מעל 250 מיליון ₪ לקופת התושבים, סכום בו ניתן היה לבנות עשרות מוסדות ציבור, תרבות וספורט, כולל מונומנטים אדריכליים, לרווחת ולגאוות העיר, שיתנו מענה לכלל חלקי העיר ותושביה.
קראתי לחברי למועצה לשקול מחדש סדרי עדיפות אלו, ואני מקווה כי אכן נראה עדכון תקציבי לחלק מנושאים אלו כבר השנה. אני מצידי אמשיך להיאבק ולהילחם עבור נושאים חברתיים וחינוכיים ועל עיר נקיה, בכל המובנים, לטובת כלל הציבור".
עו"ד סורין גנות: "אין בתקציב לשנת 2018 כל בשורה בבחינת: "אין חדש תחת השמש" – ממשיכים למשוך דיבידנדים בעשרות מיליוני ש"ח ממניב והחברה הכלכלית, במקום להוזיל את מחיר המים לתושבים ואת מחיר הפרויקטים להתחדשות עירונית. במאמר מוסגר אף הערתי לגזברות על כי לא השכילה לנצל את המבצע של רשות המיסים, בו ניתן היה לשלם מס מופחת על דיבידנד ובכך לחסוך מאות אלפי ש"ח לקופת העירייה. הערתי אף על העלייה הבלתי סבירה (למעלה מ- 20%) בדמי הניהול שמשלמת העירייה לחברה העירונית ובכך מייתרת לחלוטין את העיקרון של שאיפה לעצמאות כלכלית של התאגידים העירוניים – שזה היה בעצם המקור לייסודם מלכתחילה. מחיתי אף על הגידול המתמיד בהלוואות שנוטלת העירייה אל מול הקיטון המדאיג ביתרת עודפי המזומנים שבקופתה".

תגובת מ"מ ראש העירייה, מוטי עג'מי: "במקום לברך על התקציב החברתי, הן בחינוך, ברווחה, בקהילה, בהגדלת ההנחות הסוציאליות, מסתכלים חברי המועצה על הכוס הריקה ומתעלמים מההשקעות הגדולות בכל התחומים ועל כך יעידו תושבי העיר המעמידים את העיר במקום הראשון בכל סקרי שביעות הרצון".

 

ארכיון, צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות