דף הבית / חדשות העיר / תביעה: הפכה לנכה

תביעה: הפכה לנכה

בת 67 שעברה ניתוח לקיצור קיבה, תובעת מיליונים מאסף הרופא וקופ"ח כללית

רונן דמארי

בת 67 שעברה לפני כ-20 שנה ניתוח לקיצור קיבה, הפכה לנכה קשה ותובעת מיליוני שקלים מבית חולים אסף הרופא, קופת חולים כללית ומדינת ישראל, כך עולה מתביעה שהוגשה בימים אלה לבית המשפט המחוזי מרכז באמצעות עורכי הדין דורי כספי וויקי בקשי, ממשרד כספי סרור ושות'.
בתביעה נטען כי היעדר מעקב אחר רמות ויטמין B1 לאחר הניתוח לקיצור הקיבה, גרם למחסור תזונתי שהוביל לסיבוכים נוירולוגים קשים ובלתי הפיכים וכי כיום ש' נכה בשיעור של כמעט 100 אחוזים.
התובעת עברה בשנת 1997 ניתוח לקיצור קיבה. ארבעה חודשים לאחר הניתוח ועד לפני כחמש שנים, התלוננה שוב ושוב על הקאות מרובות ושלשולים. החל משנת 2012 החלה להתלונן על ירידה הולכת ומחמירה בתחושה באיברים שונים בגוף ובאיחור של 15 שנה, החלה לקבל לראשונה טיפול בחוסר ויטמין B1 .
לפני כשנתיים התקבלה תוצאת מעבדה שהצביעה על רמה אפסית בוויטמין B1.
בתביעה מצוין בין היתר כי היעדר ויטמין B1 או ערכים נמוכים של ויטמין זה עלולים, כפי שאירע לש' וכפי שארע אצל תינוקות בפרשת רמדיה – לגרום לנזק נוירולוגי על ידי פגיעה בתאי עצב. פגיעה זו גורמת לנזק בלתי הפיך של מוות תאי ואובדן רקמות עצביות.
מומחים מטעם התביעה קבעו בחוות דעתם כי קיים קשר סיבתי בין מחלתה העצבית ומוגבלותה התפקודית הקשה של התובעת, לבין חוסר בוויטמין B1 שנגרם בעקבות הניתוח לקיצור קיבה שעברה לפני כ-20 שנה.
עורכי הדין טוענים בתביעה כי ביה"ח, משרד הבריאות וקופת חולים כללית בה טופלה, התרשלו והם האחראים לנזקיה של התובעת. לטענתם, הרשלנות החלה בכך שלא יידעו אותה כבר לפני הניתוח על הסיכונים הכרוכים בו, לא יידעו אותה בחשיבות נטילת ויטמין B1 לאחריו. התובעת, אשר חיכתה בקוצר רוח לפרישתה מעבודה כדי "להתחיל לחיות", נותרה עם נכות קשה בפלג גופה התחתון וזקוקה לטיפול סיעודי צמוד 24 שעות ביממה. ש' תובעת פיצוי של מיליוני שקלים עבור הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, שיקומיות, סיעודיות, התאמת דיור, כאב וסבל, וקיצור תוחלת חייה. טרם הוגש כתב הגנה.
מהמרכז הרפואי אסף הרופא נמסר: "בית החולים קיבל את כתב התביעה זה לא מכבר. מבחינה ראשונית שלו עלה, כי קיים ספק בדבר אחריות כלשהי של בית החולים למצבה של המטופלת. כבמקרים אחרים, נוכח החובה המוטלת עלינו לשמור על סודיות המטופלת, לא נוכל למסור תגובה מפורטת באמצעי התקשורת ועמדתנו המלאה תוצג בפני הערכאות המשפטיות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות