דף הבית / חדשות העיר / רכב פרטי זמין מתחת לבית

רכב פרטי זמין מתחת לבית

רונן דמארי

האם אתם מאלו שזקוקים לעיתים לרכב פרטי אבל מבקשים להימנע מעלויות אחזקת הרכב, הביטוח והדלק? מיזם CAR2GO  שפועל במספר ערים בישראל, ביניהן תל אביב, מגיע לראשון לציון ויציע לתושבים פתרון תחבורתי בנהיגה עצמית.
עיריית ראשון לציון, באמצעות החברה העירונית החדשה "ייזום ראשון", מבקשת לקדם את המיזם בעיר ובכך להוביל לצמצום הרכבים הפרטיים, עומסי התנועה ובעיות החנייה ובמקביל לאפשר לתושבים ניידות ונגישות. "ייזום ראשון" בראשות זוהר אחיאל, תסבסד את שנת הפעילות הראשונה בלמעלה מ-300 אלף ₪. כמו כן העירייה תקצה מקומות חנייה ייעודיים , שיהיו מסומנים ומשולטים לרכבי המיזם בפריסה ברחבי העיר וכן תאפשר לרכבי המיזם לחנות ללא עלות בחניות המסומנות בכחול לבן ובחניונים העירוניים. CAR2GO מצידה, תשקיע במיזם לפחות חמישה מיליון ₪ בהקמה בתפעול ובניהול המערך בעיר.
המיזם יחל כפיילוט ויתרחב בשנה הראשונה עד לכ-70 רכבים שיוצבו ברחבי העיר, בהמשך בהתאם לביקוש והיקף השימוש תורחב פריסת הרכבים לפי הצורך. הרכבים יהיו זמינים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע וניתן להזמין אותם בכל עת, מספר דקות לפני השימוש או לשריין מראש באמצעות אתר האינטרנט של החברה, דרך האפליקציה או בטלפון דרך שירות הלקוחות.
רכבי המיזם כוללים סוגי רכב שונים כמו מיני, משפחתי ועד רכב מסחרי לשימושים שונים. כניסה לרכב תעשה באמצעות האפליקציה או הצמדת כרטיס המנוי לשמשת הרכב. השירות מוצע לבעלי רישיון נהיגה בתוקף שאינם נהגים חדשים מגיל 21 ומעלה. יש לציין כי מגיל 21-24 ישנה תוספת ביטוח חודשית לעלות המנוי.

ראש העירייה, דב צור, אמר כי שילוב המיזם בעיר הוא חלק ממדיניות העירייה לשנים הקרובות לאתר וליישם פתרונות תחבורתיים שישפרו את הנגישות והניידות מצד אחד ויצמצמו את מצוקת החנייה ועומסי התנועה מצד שני "אנו פועלים לשיפור והרחבת התשתיות, הקמת חניונים ציבוריים נוספים וסלילת שבילי אופניים, אבל במקביל אני מאמין שאין מנוס מצמצום כלי הרכב הפרטיים ושימוש גובר בנסיעות שיתופיות ותחבורה ציבורית. שילוב מיזם זה בעיר ייתן מענה נוסף לכל אלו שזקוקים מדי פעם לרכב פרטי, אך גם יכולים להסתדר בלעדיו". יש לציין כי קידום הטמעת המיזם בעיר נעשה בעידוד יו"ר ועדת התחבורה בעירייה, חבר המועצה ישראל מוטעי שמעורב בקידום הקצאת פריסת החניות הייעודיות וחנייה חינם בכחול לבן וכן בשינוי חוק העזר העירוני לטובת העניין.

גיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר: "התחבורה השיתופית מתעצמת והופכת לחלק בלתי נפרד מתמהיל התחבורה העירונית. מדובר במהפכה שצפויה לצמצם באופן משמעותי את בעיות החניה, זיהום האוויר והשימוש ברכב פרטי בערי מטרופולין. חברת CAR2GO פועלת בהצלחה במספר ערים גדולות ברחבי הארץ, וממשיכה להרחיב פעילותה לערים נוספות. ההצלחה מדברת בעד עצמה".
על פי ההערכות, משפחה מוציאה מדי שנה למעלה מ 25 אלף שקל על רכב פרטי, אם כוללים דלק, ביטוחים, אחזקה וירידת ערך/ליסניג. לעיתים סכומים אלו מושקעים עבור שימוש ממוצע של פחות משעה ביום ורוב הזמן הרכב נמצא בחניה, בבית או בעבודה. לכן, במטרה להפחית את מספר הרכבים הפרטיים במרחב הציבורי, קמו בעולם מודלים שונים לשיתוף רכבים. המודל המוצע בשלב זה כולל את האפשרות לקחת רכב מחנייה ייעודית ולהחזירו לאותה חנייה בתום השימוש, מודל זה פועל כיום בתל אביב – יפו, רמת גן, גבעתיים, רעננה והרצליה.
העלויות הצפויות יכללו דמי מנוי חודשיים שיעמדו על 15 ש"ח לחודש למנוי לייט ו-50 ש"ח לחודש למנוי דרייב וכן עלות על פי שעה  וקילומטר. התעריף לשעה  18-20 ש"ח בהתאם למסלול המנוי עבור יונדאי  i10אוט'  ועלות של כשני ש"ח לכל ק"מ עבור 50 הק"מ הראשונים ושקל אחד לכל ק"מ נוסף מעל 50 ק"מ. כמובן שהעלות כוללת מכסה את הכל, כלומר דלק, ביטוח וחנייה בכחול לבן ברחבי העיר. דוגמא לעלות נסיעה לחוף הים עבור משפחה שמתגוררת במזרח העיר, עבור שלוש שעות נסיעה, שהייה וחזרה, ובהנחה שמדובר ב-25 קילומטר, העלות תעמוד על כ-110 ₪ למנוי לייט ובשעות הלילה מ 23:00 ועד ל-7:00 העלות תסתכם ב 80 ₪. נסיעה קצרה יותר של שעה  ו-15 ק"מ תסתכם ב-50 ₪. שימוש ברכב על פי שעה עתיד לחסוך למשפחה אלפי שקלים בשנה בגין הוצאות הרכב.
בנוסף, תושבי העיר המנויים יוכלו להשתמש בשירות בכל המקומות בארץ בהם פועלת חברת CAR2GO, כך תתאפשר גמישות בשילוב אמצעי תחבורה בהתאם לצורך.

 

צילום: OA

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות