דף הבית / חדשות העיר / פניה של ראשון לציון היפה

פניה של ראשון לציון היפה

רונן דמארי

היא עלתה ארצה בגפה מניגריה. מאיה, החיילת המצויה בעיצומו של הליך גיור, הייתה זקוקה למשפחה שומרת מצוות בלבד על מנת שהתהליך לא ייפגע. המפקדת של החיילת שיתפה בחששותיה את אביה, תושב הצפון הרחוק וחבר ילדות של חברת מועצת העיר לימור גור. כאשר הוא שמע כי החיילת תתגורר בראשון לציון, הוא לא היסס ושיתף את גור בבעיה.
הסיפור ריגש מאוד את גור, המכהנת כמחזיקת תיק השירות לתושב וזו מיהרה להעביר את הבקשה לאימוץ בקרב מכריה והחוגים החברתיים בהם היא פעילה.
גור סיפרה כי חששה שבעיר כה גדולה, היא עלולה להיתקל בקשיים באיתור משפחה מתאימה שתסכים לקלוט את החיילת, אולם כעבור פחות משעה כבר נמצאה משפחה שאימצה לחיקה את החיילת הנרגשת.
גור סיפרה השבוע ל"גל גפן": "אליאב רייכבך, בן כיתה שלי מהתיכון בקריית שמונה, פנה בבקשה שאעזור לבתו שהיא מפקדת של חיילות קרביות. אחת החיילות בשם מאיה, היא חיילת בודדה ממוצא ניגרי, מפעילת האמר צבאי, קיבלה דירה בראשון לציון ונמצאת בתהליך גיור, ולכן צריכה משפחה מארחת לקידוש לארוחות שישי. ביקשתי שבתו תדבר איתי ישירות על מנת שאבין את לוח הזמנים.
נועה רייכבך המפקדת, יצרה איתי קשר ביום חמישי בשעה 8.30 בבוקר, והוסיפה כי מאיה החיילת תגיע לראשון לציון כבר למחרת ביום שישי והיא מבקשת את עזרתי במציאת משפחה שתרצה לארח אותה וללוות אותה בסופי שבוע ובכלל כחיילת בודדה. ברגע שסגרתי את שיחת הטלפון ניסחתי הודעה ושלחתי בקבוצות הוואצאפ של רשת הנשים העירונית. לא עברה מחצית השעה ונועה הודיעה לאביה בהתרגשות כי פנו אליה משפחות רבות שעונות לדרישות וישמחו להיות משפחה מלווה למאיה".
עוד מספרת גור: "התרגשותה של המפקדת נועה הייתה גדולה מאוד בשל החשש הראשוני שלה שראשון לציון היא עיר גדולה, שלא בדומה לקריית שמונה בה קיימת אווירת היכרות הקהילתיות, והופתעה לטובה מהחום והרצון לעזור שהרעיפו עליה, ושגם בעיר גדולה כמו ראשון לציון הקהילתיות והקשר האנושי גבוהים.
כמי שנמצאת בקשר יומיומי עם תושבי ותושבות העיר, חשופה לעשייה הקהילתית והעזרה ההדדית בעיר וזה מחמם את הלב. כנראה שבכל זאת נשארנו מושבה".

"אנחנו זכינו"
מי שהחליטה ללא היסוס לאמץ את החיילת אל משפחתה היא נעמי בן משה, רכזת קהילה בשיכוני המזרח. ל"גל גפן" היא סיפרה: "אני חושבת שזה דבר מקסים, ברגע שראיתי את ההודעה של לימור אמרתי לה 'שאף אחד לא יחטוף אותה, היא שלי'. זה פרויקט מרגש מאוד, מאיה כבר עשתה אצלנו שבת אחת והיא בדרך לשבת השנייה, אני חושבת שאנחנו זכינו".

-איך הגיבה המשפחה כשהודעת על ההחלטה לאמץ את מאיה?
"כמשפחה דתית ציונית אנחנו רואים בכך חשיבות עליונה מדהימה שאומות העולם רוצים להתקרב אלינו וללמוד את אורח החיים היהודי ומה שהצבא עושה בגיור הקל והמקבל והמזמין הוא עושה דבר מאוד מיוחד ואנחנו אתם. בן אדם הוא בן אדם לא משנה צבע עורו, את כולם ברא אלוהים. בעלי הוא איש צבא בעצמו הוא איש של אנשים ואיש של עשייה. ההגעה של מאיה התקבלה ממש בברכה, הכנו המון דברים והפתעות לכבודה, היה נהדר. זכינו".

 

נעמי בן משה ומשפחתה אימצו את החיילת
לימור גור "כנראה שבכל זאת נשארנו מושבה"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות